2.093 visninger
|
Oprettet:
Motor vil ikke køle {{forumTopicSubject}}
Jeg har en kammerat der har brændt impeller pumpehuset af på sin 50 Hk Yamaha påhængsmotor. Alt er nu skiftet, men det undrer os at kølestrålen ikke er særlig kraftig med mindre man lukker af for to huller der sidder over vandindtaget med et par fingre. Er der nogen der kan give en forklaring på om det skal være sådan eller om der er noget galt.
jan 2017
Følger: 13 Følgere: 10 Både: 1 Emner: 2 Svar: 62
Det giver tit en bedre fornemmelse af motorens opførsel.
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
aug 2015
Følger: 4 Følgere: 593 Både: 2 Emner: 2 Svar: 242
Hvis der kommer vand ud ved f.eks. nogle huller nederst i benet vil jeg tro pumpehuset er samlet forkert.
Mener hullerne er til for at dræne benet for vand når man tager motoren op af vandet.
Ved at der sidder nogle gummimuffer fra impellerhuset som skal sidde rigtigt, hvis den eller de er klemt skævt på vil vandet sprøjte hist og pist og vil resultere i et dårligt vandtryk samt det også vil sprøjte ud af div. huller.
Så tror jeg vil starte med at skille benet ad og se om alt er samlet rigtigt og så tage den der fra.
Kan også være som Jens skriver at der sidder noget af en impeller et sted i systemet og stopper flowet.
jun 2004
Følger: 17 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 4 Svar: 117
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 15
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Skil ad og saml rigtigt, der må være gået noget galt et sted ! !
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 25 Svar: 174
Så du kan samligne.
Hvis ikke, så kan det jo være at når du har benet under vand at det er nok til at de små huller ikke trækker luft = dårlig sladreståle..
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 59
- Det virkede rigtig godt på min motor, så der måtte have siddet noget i klemme som 12 bars lufttryk lige kunne fjerne
Motor vil ikke køle