{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Omdrejningstæller, virker ikke
  • #1   17. aug 2008 12 poler er korrekt. Og så skal instrument indstilles til 6P.

Se evt. dette her link, hvor der er forbindelses-diagram + fejlsøgning på
    (link fjernet)

• #2   17. aug 2008 Hmm. tror det er ensretteren der er død, den lader heller ikke, jeg vil prøve at købe en ny ensretter og se.

• #3   17. aug 2008 Tjaa...........det skader da ikke at købe en ny, men du kunne jo også starte med at måle den igennem.
    Fejlen kunne jo også være en løs forbindelse, eller stator/rotor fejl under svinghjulet.

• #4   17. aug 2008 Jeg har svært ved at måle den igennem, manualen siger der skal være forbindelse eller ikke forbindelse ved ohm test, men der er nogle steder 2 Mohm, andre steder forbindelse, jeg har fulgt et flowchart i fejlsøgning fra manualen, og konkluderet den er død, men føler mig ikke sikker. Jeg har målt outputtet fra den, og der er ikke noget umiddelbart vil jeg tror at der skal være omkring 14 volt, men har kun batteri spændingen.

Hvis det er en stator(rotor fejl, vil motoren så køre ??

• #5   17. aug 2008 Under svinghjulet ( rotor ) sidder der to systemer.
    Et trigger system til at aktiverer tændings-systemet, og en stator-kreds til at lave 12 volt.
    Og hvis stator-kreds er brændt af, men der er power på dit batteri, kan motor stadig starte og køre ( til batteriet er flad ).
    Du skal måle ensretter igennem med en diode-tester. Og ja, enten er der gennemgang eller ikke. Men 2Mohm lyder af meget.
    Prøv at måle statorkreds igennem. http://outboardparts.com/mercury/miscellaneous/troubleshootinghelp.htm
    Hvis den er ok, så mål ac-spænding ned til ensretteren ( skal være 15-18 Volt ac ). Hvis denne også er ok, og du kun kan måle batteri-spænding på den anden side af ensretteren, ja så er ensretteren brændt.

• #6   17. aug 2008 Takker, jeg prøvede at pille batteriet af mens den kørte, den blev ved med at køre motoren, er det et tegn på at statoren viker ??

Hvad hedder statoren på engelsk, så jeg kan finde den i manualen, og se hvilke ledninger jeg skal måle på.

• #7   17. aug 2008 Har lige ohmet statoren, der er hul imellem de 2 gule som der skal være ifølge manualen, men ikke mellem gul og stel. Jeg tror at der er tale om et stel problem eller med ensretteren, som min makker ødelage da den skulle pilles af, og skal skiftes under alle omstændigheder (i manualen som hedder den regulator/rectifier) tror det må være noget med at den er "intelligent" nogle der ved hvad den gør ud over at ensrette.

• #8   17. aug 2008 Der findes to typer. En ensretter og en spændingsregulator.
    Begge laver 12 V vekselspænding om til 12 V jævnspænding ( pulserende jævnspænding ). Men spændingsregulatoren afsætter også ladestrømmen til varme ud gennem dens køleplade, hvis batteri er ladet helt op. Dette kan en ensretter ikke, men bliver ved med at lade, og med mulighed for, at et discount-batteri brænder af på kort tid, da det konstant koger op.

• #9   17. aug 2008 På min er der en stor alukøleplade på bagsiden, og er da også den model der hedder rectifier fandt den på dit link, tak for det : MERCURY RECTIFIER # 5707
    http://www.outboardparts.com

NB! Ved du hvor man skal måle sin AC der kommer 4 ledninger ud af statoren 2 gule der går til spændingsregulatoren og 2 grn/hvid der går til en Stator adapter, og herefter ind i ?? svitch boksen. men det giver stadig ingen mening at omdrejningtælleren bare stod stille, når signalet kommer fra statoren (men jeg fandt et stel problem i multistikket, kan det være det ?? )

• #10   19. aug 2008 ja hvis den ikke får stel er der ingen udslag på omdrejningstælleren

• #11   21. aug 2008 Ny ensretter, og så virker det smiley nu er det tankmåleren der ikke vil, men det kommer der lige et indlæg på. Tusinde tak.

Kommentér på:
Omdrejningstæller, virker ikke

Annonce