{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.191 visninger | Oprettet:

motor tager ikke fart {{forumTopicSubject}}

hey allesammen håber at der er en der kan hjælpe mig vi har et problem med vores båd

det er en bayliner 1952 fra ca 86 med omc motor 3.0
den har et problem med at når man giver den gas køre den bare rigtigt højt op i omdregninger men den overfører ikke rigtigt kraften til skruen hvad kan det være synte at det er mærkeligt for første gang vi var ude at sejle i den gik den bare rigtigt godt og ingen problemer men da vi så nåede ind mod land så begyndte den på det håber meget af der er en der ved hvad det kan være

hilsen stefan


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  motor tager ikke fart
  • #1   24. aug 2007 kobling i drevet (eller hvis drevet er lavet med noget ala flo-torq kan det også være det

    mit bedste bud, men har ik så fandens meget viden om indenbords motorer


  • #2   24. aug 2007 Propellernav eller koblingsnav i svinghjul defekt

  • #3   24. aug 2007 stefan O - vi kan da konkludere, at det ikke har noget med din motor at gøre smiley

    Mit bedste bud, er den "kobling" der går fra svinghjulet og ud til drevet er ved at være dårlig, og derved tager den ikke ordentligt fat, og bare drejer rundt..

    Men, det kan du nok ikke helt finde ud af, før du får den ud.. Og, der skal du desværre ha' maskinen ud..

    Tror ikke det er muligt at gøre det, ved bare at tage drevet af.. Andre der ved noget om det ?


  • #4   24. aug 2007 Jeg skiftede nemli' min, da jeg skiftede motor - så ved ikke om det er muligt..



  • #5   25. aug 2007 HOLDT !!!

    Inden du skiller noget ad - så udskift din propel !!

    Det kan være at den glider i gummiet - det som sidder imellem selve propellen og din aksel, det gjorde det på min da jeg købte den (en skade jeg kendte til ved købet)

    Det opfører sig 100% som du beskriver - masser af omdrejninger men der sker ikke en skid.......

    Du kan sejle ind / ud af havnen for lav fart og det sker først når du giver gas - jeg ville godt vædde en kasse øl på en defekt propel !

    Spar penge ved at købe en ny propel fra Turning Point "Hustler" - med nav og propel giver du max 1600,- for en ny alu-propel .......du kan endda bruge den bagefter hvis det viser sig ikke at være den fejl, men jeg er meget sikker......

    /Allan


  • #6   25. aug 2007 jeg vil også sige propel for min gjorde også sådan og der var det propellen der var defekt

  • #7   25. aug 2007 allan A - Hvad skulle vi gøre uden dig ? smiley

  • #8   25. aug 2007 John:

    Hehe, så var der sikkert en anden som gjorde det.....

    Lad os nu se om jeg har ret først, men som sagt jeg er pænt sikker - og "Hustler" propellen er fin, jeg har selv 2 - en er monteret og en i reserve smiley

    Lad os høre om ikke det hjælper !!

    /Allan



  • #9   25. aug 2007 allan A - Nu du skriver det, vil jeg også gå lidt i den retning.. smiley - Men det er kun fordi det er dig.. Hehe..

  • #10   25. aug 2007 takker for alle svarne med er der noget af det jeg kan skille ad for at se om det er det inden jeg bestiller ny skrue

  • #11   25. aug 2007 Ja - lav en streg på indernavet og ydernavet på propelleren - sejl en tur - se efter om mærkerne stadig står overfor hinanden - gør de er propellen OK gør de ikke glider navet

    Koblingsvanet bag på motoren mellem drev og svinghjul kan ikke skiftes uden at motoren løftes ud af båden - så lad os håbe det bare er din propeller


Kommentér på:
motor tager ikke fart

Annonce