{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

Motor tager ikke omdr. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, jeg har købt en demomotor årg. 2005.
Mercury lightning 30 hk. den starter perfekt, går fint i tomgang, MEN når den får gas lyder det som om den sejtrækker lidt, efter ca 1 minut går den ud, for 14 dage siden sejlede jeg ca 40 kmt på en dag uden problemer. på vejen hjem begyndte den på det her pjat og siden har jeg ikke haft meget glæde af den.
Der er garanti på den, men jeg skal til tyskland for at få den repareret så hvis der er nogle der har en ide om hvad det kan være ville jeg blive glad.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor tager ikke omdr.
  • #1   16. jul 2007 Det går fint med 3-4 knob dvs at jeg altid når ud af havnen og et godt stykke ud af vores meget smalle indsejling inden den går ud smiley


  • #2   16. jul 2007 Går den på alle cylindrer??

  • #3   16. jul 2007 ja som sagt så kører den perfekt i tomgang og ved lav hastighed med belastning.
    Det er en 2 Cylindret


  • #4   16. jul 2007 Jeg vil skyde på at det er "snavs" i karburetoren" , olie blandet benzin skiller når det har stået i længere tid og når du skriver det er en demo kunne der godt ha stået blandet benzin i tank/ slanger/karburator/dysse.

    Der er 2 dysser i karburetoren den for benzin i tomgang men når du giver gas for den kun luft og lydder sikkert som en gammel puck fordi den anden dysse er stoppet.

    Afmonter svømmehuset og chek om der ikke er lidt snask i ( det er der sikkert ) , prøv at afmontere svømmeren og blæs dyssen igennem med en kompresser ( ikke 20 bar men bare et lille pust ) , rens din tank og svømmehuset og skift slange/gummibold & kør en gang karburator-rens igennem det fås hos den lokale bådpusher.

    Jeg er sikker på at poblemet er kommet ved at den har været brugt som demo og at der har stået blandet benzin i systemet og at blandingen er blevet dårlig, olieblandet benzin kan blive til en harpiks ligende konsistens når den bliver for gammel.

    For du brug for ydeliger hjælp er du velkommen til at smide en post , hygs og god sommer søren.


  • #5   17. jul 2007 tak for indspartket søren, det prøver jeg

Kommentér på:
Motor tager ikke omdr.

Annonce