{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
296 visninger | Oprettet:

Motor olie i kaburator {{forumTopicSubject}}

Hej har en 4 takt 50 hestes mercury, den har stået stille i nogle år. Da jeg forsøgte at starte den skød den olie og benzin ud af luftfilter. Jeg får skilt kaburator af og ser at 3/4 er helt stoppet svømmeren sidder fast og de er fyldt med motor olie. Den sidste kørte som den skulle og ingen olie i den. De er blevet renset og den starter nu som den skal. Kan det bare være fordi at de har stoppet den skød olie den vej op igen. Kan jeg regne med den forsætter med at køre nu.

På forhånd tak for hjælpen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motor olie i kaburator
  • #1   19. jul Var svømmerhuset fyldt med motorolie? Det burde ikke kunne ske ved at den blot "skyder" tilbage, den eneste vej ned i svømmerhuset er jo via svømmerventilen (altså benzintanken) eller via stigerørene til dyserne. Og ingen af stederne vil man kunne skyde olie ind

    Måske tidligere ejer har tilsat olie (totaks) til benzinen for at konservere motoren inden den blev sat til opbevaring? At den 4. karburator så var ren, er måske fordi den ligger "sidst" på fødestrengen og motoren slukkede/blev kvalt inden den oliefyldt benzin nåede den sidste karburator?



  • #2   20. jul Det giver god mening det du siger, men ja det var inde i svømmehusene og der var ret meget af det. Jeg havde båden ude en time igår og sejlede fint, men døde så pludselig der efter og vil ikke starte igen. Der kom Benz ud af luftfilteret, kan der være en grund til det kommer Den vej ud?


  • #3   21. jul Hvis du ser benzin i luftindtaget har du sikkert een eller flere svømmerventiler der ikke lukker ordentligt

Kommentér på:
Motor olie i kaburator

Annonce