{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
359 visninger | Oprettet:

Batteri {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der lige kan svare på dette😁 Jeg har en lille elmotor til gummibåden Jeg havde også et Marine batteri på 73 AH. Dette har min søn nu tabt på havets bund😡 Da han nok er lidt slap. Så nu vil jeg købe et mindre på 30 AH, hvor lang tid kan man ca sejle på det? Mvh Allan. Skal lige sige der var lidt over en times hygge på det gamle.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Batteri
  • #1   16. jul det kan der regnes på ved oplysninger af data på el motoren....

  • #2   16. jul Ampere-timer (AH) er jo en måleenhed for hvor meget energi batteriet indeholder. Så et groft estimat vil være du kan sejle 30/73 af hvad du kunne på det sunkne batteri.

    Så hvis du kunne sejle 60min med det gamle, ville du kunne sejle omkring 25min med et nyt mindre batteri. Det lyder umiddelbart som om det er for lidt til de flestes behov.

    Batteriets AH værdi er dog angivet under en given belastning, så ovenstående er kun en tilnærmelse, Batterier er også designet til forskellig brug, og et batteri der giver en høj strøm kortvarigt er f.eks. ikke så god til at vedblive at levere en lav strøm over lang tid.

    Så skal du have et mere præcist svar, må du kigge på din motors datablad som Steen skriver, der står sikkert angivet hvor lang drifttid ved forskellige batteri kombinationer


  • Sven-otto P
    Sven-otto P Tilmeldt:
    aug 2022

    Svar: 4
    #3   18. jul Det lyder som om det er et blybatterier 25kg din søn kom til at tabe , når han nu har arvet dine slappe gener så skulle du måske tænke på at købe et lithium batteri det vejer jo under halvdelen, så kan selv du være med 🙂

  • #4   18. jul Tak Sven-Otto😂

  • Sven-otto P
    Sven-otto P Tilmeldt:
    aug 2022

    Svar: 4
    #5   18. jul Det var så lidt, vi kan jo ikke alle være lige skarpe 👍

Kommentér på:
Batteri

Annonce