Mariner 60 hk bliver for varm {{forumTopicSubject}}
Hej bg. Jeg har for nyligt fået fat i en mariner 60 hk 4 takt efi. Fra 2004. Der døjer med at den bliver for varm og laver alarm, jeg har forsøgt i øst og vest og finde fejlen.
Den laver rigtig fin køle stråle men den er ikke varm, når så motoren bliver slukker når den ligge at blive varm som om der er noget elektronisk der åbner for den
Jeg har tjekket blandt andet.
Impeller
Termostat
Skylekanaler(af med topstykket)
Har haft motoren af og tjekke både ind og ud gange til gearbenet
Jeg har forsøgt og køre uden Termostat men med samme resultat, jeg har forsøgt et åbne ind til Termostaten og lede vandet ud isted for ned til temp sensoren og det hjalp
Nogen der har nogen gode forslag inden jeg smider skidtet i garagen?🤞🏼🤞🏼
På forhånd tak
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 72 Både: 1 Annoncer: 1 Emner: 18 Svar: 1.338
Når motoren kører, og du slukker for den bliver den typisk kortvarigt varmere. Det skyldes at kølingen ophører, og det varme der ophobes i cylinderen ikke bliver transporteret bort, men derfor burde "varm motor" alarmen jo ikke lyde.
Som Jens skriver, er det sandsynligt det er din sensor der fejler, udfra de symptomer du beskriver.
aug 2023
Følger: 12 Følgere: 7 Emner: 1 Svar: 5
mar 2014
Hul i siden har er været flere tråde om igennem årene, det ser desværre ud til at være en større operation at reparere, og med pakninger koster det nok en del.
https://www.baadgalleri.dk/forum/teknik/19160-mariner_60hk_hul_i_udstoedning
Afhængig af motorens stand og dine evner til at gøre det selv/delvist selv må du jo så afgøre om det kan svare sig at fixe eller det er bedre at købe noget andet
aug 2023
aug 2023
mar 2014
aug 2023
mar 2014
aug 2023
mar 2014
Kan man forestille sig vandkanalerne er sat helt til i aflejringer? Du skrev du havde haft topstykket af for at cheke kølekanalerne, hvor meget kunne du se der? bar de præg af at være tilstoppede i hjørner osv?
mar 2014
https://www.thehulltruth.com/boating-forum/909133-mercury-60-hp-four-stroke-running-hot-2.html
Problemet var en tæring i en mellemlægsplade (såvidt jeg kan se) der blokerede for vand til selve motoren men tillod flow ud af sladrestrålen
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
hullet i mellempladen har intet med køling at gøre. men er ikke sundt for plast cover
begge problemer kræver at blokken skal pilles af
og nej det tillader ikke vand til sladrerstrålen . det rør er direkte fra impel pumpen, og forsyner hele motor, den kan have fint stråle, men ikke nok flow til at køle motor korrekt
Mariner 60 hk bliver for varm