{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Topfart
  • #1   5. jul 2014 det er vel rpm på motoren der bestemmer topfart.
    find ud af hvad motoren kan tåle og find en skruge ud fra det.

• #2   5. jul 2014 1.: Hvad er dit omdrejningstal med den nuværende propel.
    2.: Hvad må din motor maks gå af omdrejninger...

Mere fart, vil du primært få, af at skifte til en 3 blads af stål.

• #3   6. jul 2014 Den går ca. 5.100 med den nuværende propel. Vis jeg nu skifter den ud til en lidt større 3 bladet 14 1/4 x 23" vil den så ikke også falde lidt i omdrejningerne?

• #4   6. jul 2014 Jo så vil den falde i omdrejninger, men du skal ha' fundet ud af, hvad det anbefaldede maks omdrejningstal er, til din motor...det er nemlig det, som du skal roprøve at ramme smiley

• #5   6. jul 2014 Tak for svaret Emil, vil se om jeg kan finde ud af det. Mvh Thomas

• #6   7. jul 2014 er du 100% sikker på du har en 454 Mag I den ?? For du skulle meget gerne gå de 100km/t som den er nu så. Min gammel baja hammer 22 havde en 454 330Hk den rundet 105 på GPS.

• #7   7. jul 2014 Hej Kasper.
    Så havde du måske en anden skrue på?

• #8   7. jul 2014 Morten T jeg kan ikke huske hvad for en Skrue jeg havde på.. ellers er det bare at prøve sig frem evt med at låne en smiley Men du skal tage den ud fra omdrejninger. mener at sådan en 454´er skal gå omkring de 4,800 RPM på fuld hammer. SÅ du kan måske prøve med en 23. ellers så kan man Koppe propellen en smule så den bliver lidt mere spis i det.. til min båd har jeg 3 forskellige propeller da jeg skulle finde den rette der passet til min gering og motor. smiley det gav næste 10 km/t

• #9   7. jul 2014 Tak for svar.
    Lige nu går den med 5100 omdrejninger, har en 4 bladet på nu tror jeg prøver med en 3 bladet på 23 smiley

• #10   8. jul 2014 Det kan Godt være at en 454 mag skal tage 5000 Rpm da det er en anden krumtap der er i. Men evt. Prøv dig lidt frem smiley det gør vi andre der har Powerboats osse..

Bwt. Vi har en klub der omhandler powerboat. Og har lige af holdt poker run i weekenden. Kunne være det var noget for dig næste år smiley

• #11   8. jul 2014 Mange tak for Info, havde desværre ikke mulighed i weekenden ville ellers have været ovre at se men nu må vi se næste år smiley

Kommentér på:
Topfart

Annonce