2.513 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP motorblok {{forumTopicSubject}}
Min maskine er en 4,3 V6 205 hk, da jeg var ude og sejle og skulle starte båden efter en lille pause så tog starteren ikk fat i svinghjulet men kørte skævt så det larmede som bare pokker, jeg tænkte at den var gået løs i boltene, men næ nej, den er boltet fast på blokken, men det gevind der holder bolten til starteren er brækket af blokken??? hva pokker gør man så?? har haft snakket med en som sagde han kunne lave det, men nu kan jeg ikke får fat på ham, så hvad kan man gøre, håber nogen kan hjælpe mig..
mvh mads
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
2. Bank en kørneprik i center af den brækkede bolt.
3. Bor hul i bolten, svarende til det som en snittappe kræver ( feks. 6,8mm hul ved et 8mm gevind, 8,2mm hul ved et 10mm gevind osv. osv.)
Husk at starte med et lille 3 eller 4mm bor, inden du bevæger dig op til det endelige bor. NB: Sæt tape på børdet, hvor langt du skal bore ind, hvis ikke du har en boremaskine med "stop".
NB: Hvis bare der er plads omkring den knækkede bolt, er det faktisk nemt at lave. Ved manglende plad, kan du sætte et vinkelled på boremaskinen.
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 2 Svar: 108
mads M der kan du enten lave stør gevind i hvis du kan få en stør bolt i eller luk hulet og så bore nyt gevind i bloken .
eller du kan støbe en / sveje en gevind stang fast i hulet og så bruge en møtrik til at spænde starte fast igen .
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Han kan jo også sætte en Helicoil i. ( se link )
http://www.diatom.dk/katalog.asp?t=1&ID=1939
mar 2006
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 4 Emner: 45 Svar: 200
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 3
Undskyld det sene svar, men har været på ferie..
dec 2009
dec 2009
mar 2006
det er i en lille firkant stang hvor man skal massere det sammen til en dej når det er gjort trykker du det rigtig godt ind der hvor du mangler tapen . og former det sammen udsene som tappen når det er gjort skal det side i min 24.36 timer og hærdt igem
bag efter er det lige så hård som metal og du kan bore huld i det samt lave gevind i det men om det kan hold til det vrid som start tydligevis giver fra skal jeg ikke kunne sige men det er være at prøve det koster ikke mere end 100 kr
ellers skal du have en rigtig god svejer ud og støb sveje tapen fast eller fyld huldet ud og så bor ny hul samt gevind
apr 2010
Følger: 3 Svar: 41
Jeg håber du har fået lave det. Men til andre der ser dette.
Diverse 2 komponent limmasser tror jeg ikke på kan holde, men langt de fleste skader i aluminium eller støbejern kan svejses sammen eller man kan svejse en ny del op, og lave et nyt gevind.
Jeg laver denne form for reparationer til dagligt, Men ser desværre alt for tit at denne form for reparationer er fejlet, fordi at der er brugt en forkert svejsetråd.
Hvordan kan man lave en forsvarlig reparation, når man ikke kender legeringen på den ødelagte del. Svaret er enkelt brug de tråde der er specielt udviklet til reparationssvejsning.de eliminer gætterier omkring valg af svejsetråd.
Har i spørgsmål er i velkommen til at skrive eller ringe.
Her er vist et eksempel på hvor stærk en lodning i aluminium er.
http://www.youtube.com/watch?v=jy2k0s23UZo
Allan L. 22 46 31 31
AB Svejseteknik ApS.
HJÆLP motorblok