{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.824 visninger | Oprettet:

råd ang. reparation af bådmotor {{forumTopicSubject}}

Hej ! Jer med erfaring i reparation af bådmotorer - har i en mening om følgende :
Kørte tidligt maj md i år min båd/motor ( Honda 90 hk 4 takt) til gennemgang hos et motor og båd værksted. Det blev konstateret at motoren havde stået med vand i bunden af motor huset, og at der var dele der var irret og rustne. Det kunne allerede der konstateres af start motoren skulle skiftet. Jeg aftalte at mekanikeren skulle skille den ad, så jeg kunne se hvilke yderligere dele der skulle skiftes. Han regnede med at skulle bruge ca. 10 timer på at skille den ad, skifte diverse dele, samt samle den igen. Efter at mekanikeren oplyste mig en pris på ca. 4000,- for en ny honda start motor, siger jeg til ham at den kan jeg købe hjem fra udlandet for ca. 700 kr – og at jeg derfor hellere selv vil skaffe de dele der skal udskiftes. Det har han ikke noget problem med, så det aftaler vi. Efter flere besøg og telefon opringninger gennem de kommende uger, fortalte mekanikeren mig langt om længe at motoren ”driller ham”, og at han skal bruge tid, fordi den er irret og derfor ikke vil skilles af, så han kan få motor blokken fri. Han siger at de har smurt den med noget "løsnende", og at de hver dag prøver at "rykke" i den. Efter 9 uger lykkes det ham at få den nedre del af "benet" af, men han kan stadig ikke få løsnet blokken. Efter 6 forudgående besøg ( 80 kilometer frem og tilbage) samt 9 uger, går jeg "til ham" og siger at jeg gerne vil ha en tidshorisont på, da jeg skal ud og sejle i denne sæson. Han siger at når en motor driller på den måde, kan han ikke sætte en tidshorisont på. På daværende tidspunkt fortæller han mig at han har brugt 6-7 timer på den. Af egne ”årsager" kan jeg ikke bare køre båd/motor et andet sted hen, så jeg må have tålmodighed. Efter endnu et par uger presser jeg mekanikeren og siger at der må ske noget. Han siger at det er højsæson og der er satans travlt med andre kunder, og han ikke bare lige kan...Hvilket jeg giver udtryk for ikke at kunne forstå, da jeg jo kom før alle disse "andre" kunder. Men han vil ikke gøre det anderledes. Efter 11 uger begynder jeg at lede på nettet og finder i USA en specialist i honda påhængsmotorer, som jeg sender billeder til af min delvis adskilte motor og forklarer problematikken. Specialisten forklarer mig at denne motor skal have afmonteret nogle andre dele før man kan skille den ad. ”swivel tube assembly” skal tages af, for at kunne tage ”extension housing af”. Når ”extension housing” er taget af, går der nogle bolte gennem ”case mount” til blokken. Disse, samt ”oilpan” skal ud, før blokken kan løftes af."
Jeg finder nogle billeder på nettet af de nævnte dele, og laver et dokument med de forklaringer som amerikaneren har givet, og kører igen til mekanikeren. Han forklarer mig at nu har han arbejdet professionelt med påhængs motorer i 25 år, og at han godt ved hvordan en motor skal skilles ad ! Han skal bare have tid, og gøre som han gør, siger han.
Jeg tager hjem og skriver igen til specialisten i USA og spørger igen om han er 100 % sikker på at honda motoren skal skilles af som han har beskrevet. Han skriver tilbage og siger at han er 100 %, da han stort set ikke laver andet end
at skille Honda motorer ad. Jeg ringer næste morgen til mekanikeren igen, som gentager hvad han tidligere har sagt til mig – samt at han har en manual foran sig, der IKKE beskriver hvad jeg siger. Og at han bare skal have tid, da den bare ”driller”.
Næste dag beslutter jeg mig for at besøge mekanikeren igen for at sige til ham at han må gøre som specialisten siger, ellers vil jeg stoppe samarbejdet med ham, og få båd og motor kørt et andet sted hen.
Da jeg kommer til værkstedet siger mekanikeren til mig at han nok skylder en ”undskyldning”, da han dagen før prøvede at gøre som den amerikanske specialist havde sagt, og han fik motor blokken af.
Nu sidder svinghjulet blot så fast ( rustne møtrikker ), at hans eget værktøj ikke kan løsne det. Han råder mig til at finde en anden motor i stedet. Han kan senere tage motoren på en bil og køre hen til et andet værksted hvor de har en stærkere luftkompressor og sikker kan løsne svinghjulet. Jeg beder om betænkningstid, og efter weekenden ringer jeg og beder ham om at køre hen til det andet værksted og få løsnet møtrikker, så svinghjulet kan komme af, samt skille oliepumpen og checke den. Det aftaler vi at han vil gøre, og at han vil ringe mig tilbage. Jeg ringer 1 uge senere og spørger til status, men han er ikke kommet videre. det samme gentager sig 1 uge senere, hvor han forklarer at chefen for hele butikken har ferie, så han kan ikke bare lige…når der nu er så travlt. 14 dage senere igen ringer chefen for butikken mig og spørger til status på min honda motor. jeg forklarer ham at jeg venter på at hans ”chef mekaniker” kører motoren hen til et andet værksted hvor de har noget stærkere grej. ”Skulle du ikke finde en anden motor” spørger chefen. Hvilket jeg forklarede ham at det skulle jeg ikke, jeg havde bedt om at få taget svinghjulet af, og få skilt olie pumpen ad, ca. 1 måned tidligere. 1 uge senere ringer chefen for butikken mig op og siger at nu er sving hjulet taget af, og at han vil sende mig et billede der viser at svinghjulet er taget af. Han siger også at han har fået en time seddel fra værkstedet, og at han gerne vil fakturere mig. Jeg spørger hvad timeseddelen siger. ”12 timer samt 954,- for at få svinghjulet af ved at svejse ekstra møtrikker / bolte på”. Jeg siger til ham at jeg synes det er urimeligt at han
vil fakturere mig for de 6-7 timer han har brugt på at skille motoren ad ( mens der sad bolte der gjorde at den ikke kunne skilles ad - før jeg selv søgte hjælp i USA til at forklare hans mekaniker hvordan motoren skulle skilles ad).
Chefen forklarede mig at jeg ikke var blevet snydt, da han også selv havde brugt 2-3 timer på samme motor i samme periode ( hvor der stadig var bolte monteret der gjorde at motoren ikke kunne løsnes).
Nu har jeg så modtaget en regning på 12 arbejdstimer + 954,- for svejsning af bolte/møtrikker samt lidt diverse. Så til mine spørgsmål :
Er det rimeligt at jeg (set i lyset af ovennævnte) skal betale 6.350,- for at få løsnet/aftaget en motorblok samt et nedre ben og et svinghjul ?
Er det ok at motor centeret sender mig en regning, uden at det aftalte arbejde er færdiggjort ? ( de forklarer sig med at det skyldes regnskabs afslutning).
Hvordan ville du forholde dig, hvis du var mig ?
Er der nogen der har erfaring med hvor lang tid det bør tage at løsne og aftage en motor blok samt nedre ben under ”normale” omstændigheder ?
Beklager det lange indlæg, men jeg kunne ikke forklare det kortere smiley

På forhånd tak og mvh / Torben


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  råd ang. reparation af bådmotor
  • #1   31. aug 2013 øv det var kedelig læsning... brugte 4 timer total på at pille blokken af min 2005 60hk mariner 4t da vi skulle skifte begge pakninger i benet( mellem blokken og benet) måtte bore 1 bolt ud.


    og da mekanikeren har indrømmet sin brøler. bør de da give afslag(stort) på den regning du har fået
    svinghjulet bør normalt kunne pilles af med aftrækker uden at skulle svejse div ting på.(forud sat du har det rigtige værktøj) har haft min del af besværlige motorer.( ikke noget en stor aftrækker og gas/ilt ikke kunne klare)


  • #2   31. aug 2013 satme frækt! Jeg havde nok slet ikke betalt regningen

  • #3   1. sep 2013 Mange tak for input mekanikles. Hvor mange timer brugte du ialt på at adskille / samle din Mariner igen ? Og er det ok at fakturere for et stykke "delarbejde" - dvs før selve det aftalte arbejde er udført ? Og Tim N. Jeg er selvfølgelig nødt til at betale for det stykke arbejde der er "reelt". Jeg skal bare lige se om jeg kan blive enige med motor centeret om hvad der er reelt :). Ellers får jeg jo nok heller ikke lavet motoren færdig. Og det har jo været mit mål gennem 4 mdr. nu...

  • #4   1. sep 2013 mellem 4 og 5 timer
    del arbejde er ok hvis det varsles. men du havde så vidt jeg kan læse fået et tilbud på 4000- kommer prisen over dette, bør firma kontakte dig ..det kan jeg ikke læse at de har gjort.


  • #5   1. sep 2013 Det er nok lidt svært at bedømme, hvad der er ret og rimeligt i denne sag.
    Jeg kan fornemme, at det ikke er et aut. Honda værksted du har indleveret motoren til, så den faglige ekspertise om lige netop din motor kan måske være begrænset.
    Komponenter der sidder urokkeligt fast, kan være svære at fastsatte en tidshorisont på, så det er iflg. mange værksteder normal praksis, at fakturere kunden efter det antal arbejdstimer, der bruges på opgaven. Omkring afmontering af svinghjulet undre det mig, at værkstedet ikke har det fornødne udstyr til at afmontere det, men skal have det udført ude i byen. Jeg har aldrig været på et værksted, hvor der ikke var svejseudstyr eller gas/ilt til rådighed.
    Selvom du går til et professionelt værksted, så kan arbejdsopgaver der er tidskrævende også være det for et professionelt værksted fordi tingene er rustet sammen - kort sagt, at dyppe en genstand i saltvand kommer der sjældent noget positivt ud af ! Et professionelt værksted har ikke nødvendigvis magiske evner til en motor, som er godt rusten og meget svær at adskille.
    Hvis man tager den samlede regning, så synes jeg ikke ud fra det som du beskriver er helt skævt, hvis eller motoren er køreklar igen.
    Jeg synes at værkstedet har været large og lade dig levere en ny startmotor til 700,- fremfor en tilsvarende købt igennem de officielle salgskanaler i DK til rundt 4000,- kr. Det er ikke mange værksteder der accepterer at kunderne selv kommer med reservedele til en motorrep.





  • #6   1. sep 2013 Dét er godt nok en lortesag.
    Jeg ville kontakte værkstedet igen, personligt, og forklare at det under INGEN omstændigheder kan bekostes dig at de,For det første: Ikke har styr på din motor, og adskillelse af den. For det andet: At de tager, knapt 1000 kr for at svejse en møtrik på. ( Den pris er fuldstændig ude af proportioner med det udførte arbejde ) - Det er et fantasital han er kommet på. Han må kunne fortælle dig en lang historie om hvordan det kommer til at koste, knapt 1 0 0 0 kr, for at svejse en møtrik fast.
    Fortæl, om den aftalte tid ( og hermed pris ) der var aftalt inden arbejdet begyndte. Du kan og vil ikke betale for deres manglende kompetencer ( husk, det er et autoriseret sted, så de skal kunne beregne en pris ) - driller det, så er det som udgangspunkt, dem selv der skal betale. Ihvertfald den del med forkert demontage. Brug også den tid der er gået som argument, for fanden! - Du kunne jo have rendt med aviser hver dag og købt en ny motor!!! 4 måneder!!
    Set i lyset af jeres aftale, deres " fantasipris" med påsvejsning af , 1 møtrik, og at det som udgangspunkt er deres skyld der er gået 4 måneder ( grundet uvidende mekaniker) - synes jeg du skal tilbyde og betale det aftalte og ikke mere!
    Det er vanvittig dårligt fra deres side af at der kan gå så lang tid!
    Stå fast på at du vil betale det aftalte. Resten er deres egen skyld.
    Fortæl så at det ikke kan ændres, - Den pris du har fået kan naturligvis godt blive en smule højere, men det er helt vanvittigt at betale så mange penge, for den mængde arbejde ( der er udført på motoren ) og hvis ikke de vil holde jeres aftale ( eller finde en bedre pris som i begge kan blive enige om, så går du videre med sagen. Og hvis de ikke er til at stikke i, så havde kontaktet forbruger rådet og få snakket med dem.



  • #7   1. sep 2013 Blot til info, så påtager Forbrugerrådet ikke klagesager inden for bådfaget.
    Er man utilfreds, så kan udvejen være egen advokat med en timepris på ca. kr. 2000,- + moms.....
    Forlig er nok det bedste i denne sag.


  • #8   1. sep 2013 Tak for jeres input. Rolf - ud fra dine kommentarer synes jeg at læse du ikke har gennemlæst mit lange indlæg :). Men jeg kan tilføje : Værkstedet er autoriseret og officiel Mercury og Mariner forhandler - men ikke Honda aut. Hvis de ikke havde sagt ja til at jeg selv kunne levere reservedele, så havde jeg ikke bestilt arbejdet - så jeg ved ikke om man kan sige at den del er "large" på den baggrund. De får jo timebetaling for arbejdet, ligesom de har en kunde til forår og vinter gennemgang, opbevaring etc. Det var jo bare aftalen at jeg selv kunne skaffe delene. Og jo, det er vel ok ikke at ville sætte en tidshorisont på noget der "driller". Min betænkning går ved at værkstedet har brugt så mange timer på "prøve" at skille en motor ad, som ikke kunne skille ad, da de ( grundet deres manglende viden) ikke havde afmonteret de dele, der gjorde at den kunne skilles ad ( og det var den viden jeg selv skulle finde i USA og præsentere for dem). Og pt. er motoren blot skilt ad ( og knap så meget som jeg havde aftalt), og der skal efterfølgende monteres de dele der skal i, og den skal samles igen. Så jeg ved jo ikke pt. hvad den "samlede" regning løber op i. Og selvfølgelig synes jeg det er for dårligt at de har haft båd/motor i over 4 mdr uden at være kommet længere. Også at de stort set ikke er kommet meget videre efter at jeg præsenterede dem for den nødvendige viden til at kunne få motorblokken løsnet. Jeg har jo stort set mistet hele sejlsæsonen. At det koster 954,- at få afmonteret svinghjulet er ikke mit problem. Jeg var jo informeret om at de skulle ud af huset for at klare den del ( og vidste dermed også at de ikke selv havde grejet til det). Så kørsel frem og tilbage samt påsvejsning af møtrikker, det løber jo hurtigt op i den pris. Min beskrivelse er ret nøgtern, jeg har endda ikke skrevet nogle af de yderligere detaljer omkring mekanikerens udtalelser, der ville kunne få nogle op i kridthuset på mine vegne. Jeg har ikke tænkt mig at bringe hverken forbrugerråd eller advokat ind i billedet. Ej heller, ikke at ville betale for det der er ret og rimeligt. Og det var det, jeg søgte råd og forslag til at finde ud af, hos jer der har erfaring indenfor feltet :). Igen, tak for jeres input - jeg tager sagen op med mekaniker og bådcenter imorgen, og i skal nok få en krølle på halen når jeg ved mere :-). God søndag aften derude...

  • #9   1. sep 2013 fornuftigt..held og lykke

  • #10   1. sep 2013 Jamen, værkstedet du har indleveret motoren til er jo ikke aut. HONDA værksted, men iflg. dine oplysninger aut. Mercury/Mariner forhandler - så er det jo et uautoriseret værksted, som ofte har stærkt begrænset viden om andre motorer, og til tider også om deres "egne" motorer i huset...:)
    Ja, opgaven med at få svinghjulet afmonteret skal inkluderes kørsel frem/tilbage til andet værksted, montering af nødvendigt udstyr, afmont. + db til værkstedet.
    Ja, og det kan hurtigt løbe op, at indlevere sin motor til rep. hos et uautoriseret værksted uanset om det er bil, båd, campingvogn eller fly.
    Hånden på hjertet, så tror jeg ikke at den samlede regning var blevet lavere, hvis motoren var indleveret på et aut. HONDA værksted, for her ville de KUN benytte originale HONDA dele - og den pris har du jo en pejling på hvad er f.eks. en ny startmotor.....:)
    At det så har taget flere måneder at få din motor klar, er en helt anden snak, men det kan du aldrig klantre et værksted for rent økonomisk.



  • #11   1. sep 2013 Hej Rolf. Med dit forsvar overfor værkstedet, er lige før jeg tror at du er tilknyttet det pågældende værksted :). Hvis du læser min fremstilling, og sætter dig i mit sted, så tror jeg du ville mene noget andet. Det er ikke et spørgsmål om sammenligning med et Honda aut. værksted eller ej. Ej heller en sammenligning med hvad det ville have kostet på en Honda værksted - for det var ikke på noget tidspunkt alternativet, og derfor er det kun en teoretisk refleksion du bruger. Og jeg ved jo heller ikke endnu hvad den samlede regning bliver. Motoren er jo kun delvist skilt ad. Hvis du som repræsentant for et seriøst værksted tager imod en opgave, og bruger fex. 7 timer på at skille en kundes motor ad, uden at afmontere de dele der gør at den i bund og grund KAN skilles ad - er det så ok at belaste kunden for det ? Også set i lyset af at du efterfølgende indrømmer at du tog fejl i din egen vurdering af hvad du skulle gøre. Det er egentlig sagens kærne..Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet at jeg økonomisk klandrer værkstedet for lang behandlings tid, samt mine egne , mange flere end værkstedets, brugte timer for at finde en løsning der kan afhjælpe, samt mange hundrede kørte kilometer. Men hvis din kunde har brugt den tid og energi jeg ( underdrevet) beskriver, samt mistet 4 mdr og det meste af sejlsæsonen på grund af din egen fejlvurdering og manglende engagement, ville du så ( med hånden på hjertet) ikke synes at din kunde er berettiget til at føle sig dårligt behandlet ? Og så byde lidt ind for at rette op ? Hvis ikke, så tror jeg ikke at du er god til at holde på kunderne. Det er min egen subjektive mening. Jeg har læst din mening, som taler for at mekanikeren og motorcenteret har alle gode grunde til at det er ok at de har gjort som de har gjort. Tak for input - vi ser hvad som sker smiley

  • #12   1. sep 2013 Nej, jeg kender ikke værkstedet, hvor din motor har været til rep.
    Jeg kender desværre ikke sagen godt nok til at kunne udtale mig dybere i det, og den omtalte beretning har vi også kun fra dig, og ikke værkstedet.
    Har du bedt om værkstedets forklaring på problematikken, som du evt. kunne lægge op herinde på sitet ?
    Der er som ofte altid to sider af en sag....


  • #13   1. sep 2013 Rolf - nu er det her forum ikke en domstol. Jeg kan kun garantere dig at jeg har udlagt sagen 100 % som den er forgået, og i bund og grund mere sagligt og ærligt, end jeg reelt har oplevet sagen fra værkstedets side. Hvad skulle jeg opnå ved ikke at gøre det ? Stikke mig selv blår i øjnene ? Jeg hænger jo ikke nogen ud med navns nævnelse eller geografi. Jeg har søgt råd, set ud fra min side som kunde, hos dem af jer der også har erfaring med at stå på den anden side. Og det har jeg så fået. Så tager jeg det med mig i den videre dialog med værkstedet.

  • #14   2. sep 2013 Jeg mener ikke at jeg har brugt ordet "domstol" i mine indlæg. Mht. værkstedets kommentarer behøver det ikke at være ordret, men blot udpluk af evt. kommentarer.
    Håber at I finder en løsning selvom det nok bliver svært at nå til enighed...:)


  • #15   3. sep 2013 Jeg ville ikke betale hele beløbet!
    Mener seriøst at det er urimeligt at betale fordi de ikke fandt boltene som mere eller mindre er gemt af bund karret/ olie beholderen!

    Jeg afmonterede benet og blokken på mindre end 4 timer på min bf90 for en uge siden!
    Det blev gjordt udenfor og med meget begrænsete værktøj. Jeg skal kun skifte pakdåse til krumtappen. Selvfølgelig skal du ikke betale for den tid de har brugt på at prøve og prøve og prøve at løse blokken fordi de ikke kunne finde boltene!!


  • #16   3. sep 2013 pisse ærgerligt når man regner med ens motor er i gode hænder...
    Om end vil jeg så lige tilføje...
    Jeg kender ikke nogen håndværkere som ikke tjener penge på deres materialer. at de tager så meget ekstra for en starter som du selv kan skaffe den for er self. arrogant.. jeg har selv ønsket flere gange selv at komme med reservedelene, men kan tydeligt mærke at det ikke er den bedste situation.. da de derved ikke får avancen på den del som skal skrues i..
    Du kan ikke belemre værkstedet for at de ikke kan deres kram, sålænge du ikke har gået til et værksted som har med din motortype at gøre..
    Jeg har i mine unge dage betalt rigtigt mange dumme penge til bilmekanikerer hvorefter jeg har fundet ud af at en autoriseret kunne gøre det til det halve..



  • #17   4. sep 2013 Jens N; Omkring reservedele:
    De danske forhandlere / marineværksteder er pålagt fra importøren, at handle hos de officielle salgskanaler, og dermed undgå parallelimport.
    At en starter til den omtalte påhængsmotor kan købes i udlandet til 700,- kr. sammenlignet med prisen igennem den danske forhandler på 4000,- kr. giver ikke nødvendigvis et retvisende billede af prissituationen. Den billige starter er højst sandsynlig uoriginal ( og kan sagtens være i den samme eller bedre kvalitet end den originale ). Fordi prisforskellen på de to startere er 3300,- kr. betyder det ikke, at forhandleren har det beløb i avance.
    Normal avance på reservedele til bådmotorer købt igennem en forhandler, som handler igennem de officielle danske salgskanaler er imellem 25 - 38% afhængig af den vejledende udsalgspris. Højere udsalgspris = lavere avance. Og omvendt.
    Er du utilfreds med udsalgsprisen på varen er det nytteløst at udtrykke sin utilfredshed overfor forhandleren - de følger jo de priser, som de officielle danske salgskanaler har bestemt.
    Jeg er da tilhænger af, at kunderne selv kommer med reservedelene, men så er timeprisen også højere. Værkstedet har kun garantiforpligtelsen på en reparation, hvis de også har leveret reservedelene.
    Generelt kan man sige, at en håndværker skal tjene penge på alt det der går igennem hans virksomhed - man kan ikke leve af gennemfakturering !


  • #18   9. sep 2013 Lyder som en trist sag... Hvilken forhandler er det?

  • #19   9. sep 2013 Fusker værksted!!!!!!!!!

  • #20   25. sep 2014 For at slå en krølle på denne tråd, så betalte jeg den "foreløbige" regning i protest. Sæsonen gik uden at motoren var blevet lavet, og værkstedet lovede at tage den som et "vinterprojekt" til billigere timeløn. Imidlertid, blev mekanikeren syg og jeg fik besked å at han først kunne gå i gang med motoren i marts 2014, men at jeg lå "først" i køen når han ville være tilbage. Sygdom kan ingen jo gøre for, så jeg ventede til marts. Da det jo blev usædvanligt dejligt martsvejr i år, kontaktede jeg værkstedet. De lovede at kigge på den. Jeg kontaktede dem herefter jævnligt, men de mente ikke at de kunne gøre for at det var blevet "sommer i marts", og derfor havde "pisse" travlt med alle muligt andre både/motorer. For at gøre en lang historie om mine mange kørte kilometer for besøg samt utallige rykker opringninger til værkstedet kort, så blev resultatet at motoren stadig ikke var klar slut juli i år.( det skal siges at motoren var samlet 1 gang, og man da havde fundet ud af at der var yderligere en fejl, der gjorde at der skulle yderligere 1 del hjem, så derfor skulle den skilles og samles igen. Derfor var mekanikeren blevet "træt" af min motor) så hver gang jeg fik et løfte, blev det ikke overholdt. Jeg lavede så slut juli i år en aftale om at jeg selv måtte skille motorbenet ad hos værkstedet. Derefter satte mekanikeren den nye del i, som jeg havde bestilt hjem, og jeg var selv med til at samle den igen et godt stykke hen ad vejen. Endelig en lille uge senere var motoren samlet , startet op og testet - og den har siden spundet som en mis og kører stabilt og upåklageligt. Regningen lød på yderligere knap 14.000 for arbejdstimer + diverse dele i tillæg. Dvs. i alt knap 20.000 i arbejdsløn og 15 måneders venten. Når der er 100 km til nærmeste alternative værksted, så kan jeg vælge at køre de mange km frem og tilbage hvis jeg skal bruge et værksted igen, eller tage det som en "investering" i mekanikerens indsigt i Honda motor. Jeg har så indtil videre valgt det sidste :). Fik dog lovning på en "gratis indendørs vinter opbevaring" som et plaster på såret, hvis jeg leverede båd/motor ind til vinterkonservering :). Se jer godt for derude, ikke kun når i sejler smiley

  • #21   25. sep 2014 chok, tror jeg havde valgt at droppe den motor, man må sige at du har usedvanlig stor tålmodighed

Kommentér på:
råd ang. reparation af bådmotor

Annonce