Mercury 9,8 hk hakker og dør ud {{forumTopicSubject}}
Har seriøst brug for noget hjælp.
Min motor startede med ikke at kunne tage fuld gas, så fik jeg målt statoren i gennem, og det viste sig at den var defekt. ny på, men ingen gnist, så fik jeg købt 2 tændspoler af en venlig sjæl, g så skal jeg da lige love for at der kommer gnist. Men mit problem er så nu, at efter alt det er blevet skiftet er den mega svær at få gang i den hakker og går ud efter noget tid. Det skal siges at pakningen mellem karburator og motorblok er tryllet hen så den burde være tæt, vi har prøvet at sprøjte noget motor start væske eller hvad det er det hedder rundt om, og den går ikke op i omdrejninger. Karburator er renset op til flere gange.
Har lagt en lille video ud som viser hvad jeg snakker om.
Please hjælp, aner ikke hvad jeg snart skal gøre.. http://www.baadgalleri.dk/video/diverse_baad/2131-mortor_doer
jul 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 5 Svar: 33
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Men det lyder ikke til at være der problemet er.
Tror fejlen kan være i en defekt reedventil plade ( mellem motorblok og karburator ), eller evt. et mega hul i benzin pumpens membran.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
http://www.crowleymarine.com/mercury-outboard/parts/297_80.cfm
Membran evt. utæt, og igen her pos. 24
http://www.crowleymarine.com/mercury-outboard/parts/297_50.cfm
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Og mega røv surt, at din fejlfinding kører i den forkerte retning.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Og efter som der er blevet rodet så meget med den karburator, hjemmelavet tætning mellem motor og karburator, komponenter sidder løs i karburator, ja så tror jeg stadig på, at problemet er der.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Og nej, du kan adskille en karburator alle de gange du vil, bare den samles korrekt igen, og dele behandles med omhu og renlighed.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
http://www.marineengine.com/newparts/part_details.php?pnum=MER26-66301&ptype=&Engine=&Model
D.v.s. ny motorblok, eller du kan forsøge med kemisk metal opbygning.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Og ja, hvis der kan dryppe benzin ud, ja så kan der vel også suges falsk luft ind.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Prøv at starte den. Slår den ikke en prut, så ud med tændrør, og tilsæt ca. hvad der kan være af benzin i en øl-kapsel ned gennem tændrørshullet. Hurtig tændrør i igen, og prøv så at starte igen.
Slår den en prut eller kører et par sek. ja så er du 110% sikker på, at det er grundet manglende benzin, at problemet er. Men det er jeg nu ret sikker på det er. Og så er der kun den utætte karburator med benzonpumpe du skal have fokus på.
Nu har du efterhånden brugt så meget krudt på den maskine, så skal du dæleme også slutte af med, at få den til at køre.
Du skal nok ikke påregne, at få din timeløn refunderet, hvis du sælger den motor Hi hi hi. Betragt det som en lille hobby nu.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
Jeg indrømmer dog at min nok er kina-modellen sammenlignet med din!
Ellers synes jeg faktisk at ideen med en klar plastslange var god. Det kan man jo godt lave med et 4 mm gevind også.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
Det er klart, at du skal have ordentlig forbindelse for at kunne stole på resultatet...
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
Alternativt kan du ikke vikle noget sølvpapir omkring? Du skal jo bare være sikker på at der er forbindelse.
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 54 Svar: 575
aug 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 49
Mercury 9,8 hk hakker og dør ud