{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.935 visninger | Oprettet:

Transport af påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal til at købe en påhængsmotor til en gummibåd (højst 4 hk). Jeg er meget uerfaren og ville derfor høre nogle mere erfarne til råds. Jeg leder efter en motor, som højst sandsynligt skal transporteres i bil hver gang den skal bruges og ikke på en bådtrailer. Jeg vil derfor høre om en 2takts eller 4takts kan anbefales frem for den anden? ekstern eller intern tank?

Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Transport af påhængsmotor
  • #1   12. maj 2017 2takts er nok lettest at transportere, 4takts skal ligge på en bestemt side, men jeg ville foretrække en 4takt da den lugter mindre, men koster mere i service. .. ekstern tank er vel at foretrække da man får en større tank.. ved ikke om man kan risikere at benzinen løber ud af en intern tank..

• #2   12. maj 2017 En intern tank vil ikke holde tæt, hvis den er fyldt og motoren ligger ned..

Jeg ville selv fortrække en 2takter med extern tank, fordi i den størrelse, så larmer en 4takter omtrent det samme som en 2takter, og som Ebbe l, så rigtigt skriver, så kræver en 4takter meget mere service m.m.
    En morderne 2takter, med injektion, lugter og sviner ikke mærkbart mere end en 4takter, og de er mindst lige så nøjsomme med dråberne, og slutlig, så føles en 2takter lidt kraftigere og med bedre moment, end en 4takter, selv om de begge yder 4hp...

Det er så min private mening smiley og som med alt andet, så er nogen til moderen og nogen til datteren, sådan er det bare, og derfor syntes jeg at du som bruger/ejer af motoren, skal vælge den type, som passer dig bedst prismæssigt, for forskellen i brug, er ikke så stor mellem de 2 motortyper, at en af dem for alvor kan erklæres for en vinder...

• #3   12. maj 2017 Har selv en 4 takt med intern tank , lukker jeg luftskruen i tank dækslet og benzin hanen , kommer der ingen benzin ud under transport med liggende motor..

• #4   12. maj 2017 Den jeg havde, tømte kaburatoren eller andet, for der var altid benzinpletter samt benzin lugt i bagagerummet, når min lille påhængsmotor havde ligget der, selv om udluftningsventilen var skuet ned..

• #5   13. maj 2017 Husk også at der er visse steder er regler for sejlas med 2 takt ( altså hvis du vil sejle på søer )

• #6   29. apr 2019 Jeg har haft en 4 takt med 4 HK og intern tank. Nu har jeg en 10 HK 4 takt og ekstern tank.
    Det er lidt bøvlet med den "gummibold" man skal trykke på for at få benzin op.
    Og så syntes jeg, det må være bøvlet at skulle blande olie og benzin til en 2 takt.
    Transpot i bilen gik nu udmærket. Jeg havde en plastiksæk omkring, og lagde den ned med håndtaget nedad.

Kommentér på:
Transport af påhængsmotor

Annonce