4.935 visninger
|
Oprettet:
Transport af påhængsmotor {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg står og skal til at købe en påhængsmotor til en gummibåd (højst 4 hk). Jeg er meget uerfaren og ville derfor høre nogle mere erfarne til råds. Jeg leder efter en motor, som højst sandsynligt skal transporteres i bil hver gang den skal bruges og ikke på en bådtrailer. Jeg vil derfor høre om en 2takts eller 4takts kan anbefales frem for den anden? ekstern eller intern tank?
Søren
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 170
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
Jeg ville selv fortrække en 2takter med extern tank, fordi i den størrelse, så larmer en 4takter omtrent det samme som en 2takter, og som Ebbe l, så rigtigt skriver, så kræver en 4takter meget mere service m.m.
En morderne 2takter, med injektion, lugter og sviner ikke mærkbart mere end en 4takter, og de er mindst lige så nøjsomme med dråberne, og slutlig, så føles en 2takter lidt kraftigere og med bedre moment, end en 4takter, selv om de begge yder 4hp...
Det er så min private mening
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 304 Både: 4 Emner: 27 Svar: 1.150
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 795
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
dec 2017
Følger: 16 Følgere: 49 Emner: 15 Svar: 54
Det er lidt bøvlet med den "gummibold" man skal trykke på for at få benzin op.
Og så syntes jeg, det må være bøvlet at skulle blande olie og benzin til en 2 takt.
Transpot i bilen gik nu udmærket. Jeg havde en plastiksæk omkring, og lagde den ned med håndtaget nedad.
Transport af påhængsmotor