{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  søventil
  • #1   17. sep 2016 Øh. .. ja de fleste både har skrog gennemførelse af den ene eller anden art. toilet, vask, lænse pumpe. og for indenbords motorer oftest søventil. om det er dyrt? alt er relativt. i forhold til den generelle vedligeholdelse osv er det nu ikke den store udskrivning. ☺ specielt ikke hvis man selv skifter den.

• #2   18. sep 2016 Enig med wessel....der er mange andre ting der er meget dyrere at skifte/vedligeholde på en båd end en søventil jeg skiftede mine 3 stk inden den skulle i vandet ca 2100 kr det er en motorbåd..fik også lavet service på motor det var lige 4300 kr sååå Alt er relativt...men ja det kan være en dyr hobby B)👍

• #3   18. sep 2016 altså selve søventilen har jo den funktion at den holder båden oppe hvis der kommer vand ind oppe så det kommer ud under skroget mens den ligger i vandet lidt ligesom en linsepumpe men bare ikke modsat. vi læste bare at de var meget udsat og gik nemt i stykker og var dyre at få skiftet. og dermed mit spørgsmål om de lå i alle sejlbåde:)

• #4   18. sep 2016 så vidt jeg har forstået. så ret mig endelig hvis det er forkert;)

• #5   18. sep 2016 Tror du mener selvlænsende cockpit. det findes i de fleste sejlbåden. oftest virker det på den måde at cockpittet er lidt som et badekar, vandtæt med et afløb. den skrog gennemføring der hører til cockpittet er over vandlinien og kostet under 500 kroner. kender ikke nogen der har ødelagt den☺ en søventil kan åbnes og lukkes og koster nok det dobbelte. men bruges almindeligvis kun til skrog gennemførelse tæt eller under vandlinien. bla kølevand indtag til indenbords motor.

• #6   18. sep 2016 På vores gamle sejlbåd var der et relativt lille hul i bunden af cockpittet som gik lige ned, så når man kiggede ned i det kiggede man lige ned i havet.
    Der var iøvrigt ingen sø ventiler.....

Men få en der har forstand på både med ud og kigge jeres fremtidige båd igennem og prøv, hvis i kan, at lade være med at bekymre jer for meget om alt det der kan gå galt!
    Det kan hurtigt ødelægge hyggen ved sådan en båd.
    Men vær klar over at ting vil gå i stykker og der skal vedligeholdes over tid.

Hvis i køber en 22 eller 24 fods båd med fornuftige sejl som er rimelig sund er der ikke ret meget der kan knuse økonomien, hvor en motorbåds dyre motor/drev kan.

Kommentér på:
søventil

Annonce