2.065 visninger
|
Oprettet:
Samlinger ved søventil / læns {{forumTopicSubject}}
Jeg kaster lige disse to hurtige ud - har I nogen holdninger, gerne med tilhørende argumenter?
- Samling af gevind mellem f.eks. slangestuds og søventil: Pakgarn, paktape eller Sikaflex?
- Montering af (f.eks. lænse-)slange på slangestuds: Fuges med Sikaflex eller bare sikres med spændebånd?
dec 2007
Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
aug 2017
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 13
Jeg vil nemlig gerne slippe for at fuge slangerne, så jeg kan afmontere til eftersyn af ventilen...
dec 2007
Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Bare min mening,
Thomas
aug 2017
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 13
Jeg har undersøgt lidt på gevindtætningsmidler, og har læst at Loctites anerobe VVS-tætning ikke kan bruges til plastik. Så jeg spurgte Biltemas kundeservice, om deres ditto middel kan. Jeg skal nemlig montere en plastik slangestuds på en metal ventil.
De vendte vanligt hurtigt tilbage med et svar - det kan den desværre ikke.
Med lidt googling har jeg til gengæld fundet Loctite 5331 gevindtætning, som godt kan bruges til metal+plastik kombinationer.
Dette produkt er silicone-baseret, hvorfor det formentlig ikke adskiller sig væsentligt fra Sikaflex 291 :-).
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Det kan dog fås på spray (loctite aktivator) så det kan, ligesom du også har fundet ud af man kan få andet til plastik osv.
Keep it simple, brug fuge til gevindsamlinger og slanger/studser der passer sammen uden fuge.
Samlinger ved søventil / læns