{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.073 visninger | Oprettet:

Jesper G
Jesper G
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19

Førstegangs køber af båd {{forumTopicSubject}}

Hey...

Jeg sidder og drømmer lidt om at købe en båd her til sommer, men har en masse spørgsmål som jeg kunne tænke mig at få svar på...

Den båd jeg kunne tænke mig er en speedbåd som skal kunne trække ski og ring...
hvor stor en motorstørrelse er at foretrække?? påhængsmotor eller indenbords??
et specielt mærke man skal gå efter??
hvordan er reglerne med kørekort og forsikring på sådan en båd... skal man have kørekort til alle størrelser??
hva koster en bådplads ca??
ellers nogle andre råd i kan give en nybegynder?? smiley
er helt på bar bund...

håber på nogle gode svar der kan hjælpe mig videre...
Mvh Jesper

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Førstegangs køber af båd
  • Jesper G
    Jesper G Tilmeldt:
    maj 2007

#1   13. apr 2008 Min smertegrænse ligger på 40-50.000.-

• #2   13. apr 2008 tag et speedbåds kort koster fra 1900.- , og tager somregel en weekend, osse selv om, det ikke er et krav, er det i god sømandsskab, at man tager sådanne et...der er en del idioter der ude, der ikke kender bagbord fra styrbord, og kan lave nogle farlige situationer der ude, hvis de ikke viger når di skal !!!!

forsikring kommer an på båden, der er masser af emner i forum ang. forsikringer m.m.

motor str. hænger sammen med båd str.
    Så hvor stor en båd snakker vi om....10, 12, 14, 17, 20, 24 fod.

hvis du skal have båd plads, skal du nok skrive dig op, da der godt kan gå lidt tid, før der er plads...få dig evt en med trailer, så du kan tave den op, og med hjem når du ikke bruger den.

en speedbåd kan saktens bruge en 30 hk motor, hvis båden er lille, med der skal mere til at skuppe en str. båd, samt, hvor mage skal med på båden ??

• Jesper G
    Jesper G Tilmeldt:
    maj 2007

#3   13. apr 2008 okay... jamen det skal nok være en båd hvor der er sideplads til en 4-5 stykker...
    det med bådplads er ikke så stort et problem her hvor jeg bor tror jeg ikk... ellers tager jeg den bare op hver gang...

det er noget i den her stil jeg ser på lige pt..

http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=3946

http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=3810

synes specielt den her ser rigtig fin ud til prisen...
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=54579404

hvilke fordele / ulemper er der ved indenbordsmotor kontra påhæng??

• Jesper G
    Jesper G Tilmeldt:
    maj 2007

#4   13. apr 2008 er der nogle bestemte båd mærker og motorer der er at foretrække eller det har ikke så meget at sige..??

• #5   13. apr 2008 Den du synes er god til prisen: Du kan ikke se motoren eller drevet på nogen af billederne. det er vigtigt når man kigger efter båd med indenbords motor, at det spiller. ellers kommer du ikke ud i år. men den ser ellers fin og velholdt ud, en båd der vil klare dine krav

• Jesper G
    Jesper G Tilmeldt:
    maj 2007

#6   13. apr 2008 okay... men igen igen smiley er der nogle båd og motor mærker der er at foretrække eller det har ikke så meget at sige??

hvordan kontroller man motor og "gearkassen" bedst... er udlært mekker, så kan godt skrue lidt selv...
    Gider bare ikke bruge så mange penge på en båd og så kommer der "skjulte" fejl frem, fordi man ikke ved hva det er man har købt:)

• #7   13. apr 2008 jeg ville vælge glastronen fra dba..den er fed ser umiddelbart rigtig fin ud og den er med penta indenbords motor som er en alm. motor, de er mere økonomiske da de er 4 takter, istedet for de ældrere påhængsmotorer der er 2 taktere...også lyder en 4 takter mere roligt.

• Jesper G
    Jesper G Tilmeldt:
    maj 2007

#8   14. apr 2008 okay... også den jeg selv synes ser finest ud... er der nogle papirer som følger sådan en båd?? ligesom en reg. attast til en bil...??

• #9   14. apr 2008 ikke sikker ??? måske en CE cedifikering

• #10   15. apr 2008 Altid en risiko at købe en brugt.
    Du skal skille motor 100% ad hvis du vil være sikker (og det går sælger nok ikke lige med til).

Virker motor ikke koster det hurtigt 100.000! Taler af bitter erfaring...

• jesper h
    jesper h Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #11   15. apr 2008 (link fjernet)

her står lidt om hvornår man skal have kort

• Jesper G
    Jesper G Tilmeldt:
    maj 2007

#12   15. apr 2008 okay... nogen gode råd til hvordan man tjekker motor og "gearkasse"??
    kører motorerne med kæde, stødstænger eller hvordan?? der er vel ingen med tandrem

Kommentér på:
Førstegangs køber af båd

Annonce