{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.201 visninger | Oprettet:

Forsikrings spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg er en 39årig nybegynder og fik min speedbådscertifikat ikke så længe siden. Jeg her lige købt mig en spritnye Quicksilver 510 med 80 hk motor med forsikringsværdi 120000kr (prisen jeg købt båden) og fik en tilbud af Bavaria forsikring til 5200kr om året . Er det en fornuftige pris?
Båden ligger i vandet indtil efterår og skal opbevares på land om vinteren. Jeg ligger på sikkerheds kategori A havn hvis det betyder noget.
Hvad plejer prisen på forsikring til såden en bade cirka?

Tak for jeres input.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikrings spørgsmål
  • #1   8. jul 2014 Lige dyrt nok! Skal give ca. 5.300 kr. om året inkl. afgift hos Danske Tursejlere for min med forsikringsværdi på 200.000 kr.

www.sejlerforsikring.dk

Jeg har valgt bronze dækning og så har jeg en af deres GPS-trackere som giver 15% rabat på præmien!

• #2   8. jul 2014 Ok takker. smiley

• #3   8. jul 2014 Jysk Småbåds klub skulle være langt de billigste her i Danmark, da man har opnået en god aftale med et forsikringselskab, for klubbens medlemmer...

http://www.j-s-k.dk/index.php?action=text_pages_show&id=30&menu=29

• #4   8. jul 2014 Hej Brumme : det er rigtigt jeg er selv medlem hos J-S-K .
    Prisen for forsikring = ansvar + kasko + statsafgift er 5012 kr
    Til Kenneth er du sikker på det er inc. statsafgift

• #5   8. jul 2014 Ja, det er inkl stats afgift osv.
    Kasko 631 euro + Ansvar 84 euro
    Total beløbet = 715 euro x 7,4 (dagens kurs)
    Beløb i danske kr = 5291 kr

• #7   12. jul 2014 min båd er kasko forsikret for 120,000 hos Tryg gennem Sjællands småbåds fiske klub og jeg betaler CA 5500 om året og jeg HAR prøvet at få en skade til 27,000 som blev dækket med det samme og så kan man ringe til dem hvis man er i tvivl om noget og ikke alt det der med at sende emails og gå og vente ?????

• #8   12. jul 2014 Har bare hørt de er tunge og slås med pga det er udlandsk har hørt det fra flere smiley

• #9   12. jul 2014 tjaaaa jeg vil da helt klart vælge et dansk selskab som er annerkendt
    jeg har som skrevet tryg og er yderst tilfreds

• #10   13. jul 2014 Jeg har ringet til Tryg som vil har 15,000 til at forsikre min ny båd med en forsikringssum af 120,000, helt sindssyge !

• #11   14. jul 2014 Att: Kenneth
    Meld dig ind i SSK så får du rabat på din bådforsiking

• #12   14. jul 2014 Prøv first.dk, søassurancen Ærø eller Codan, og vælg et dansk selskab, eller som minimum et selskab, der har kontor i dk, og ikke bare en agent.
    Jeg arbejder selv indenfor forsikringsbranchen, og har desværre set og hørt flere eksempler på, at folk ikke får den rigtige dækning, som de har krav på, når der er tale om nogle af de udenlandske selskaber - ingen nævnt ingen glemt! (har ikke selv "aktier" i nogle af de 2 selskaber jeg har nævnt).

• #14   14. jul 2014 Jeg har nu ringet til 4 andre i DK( søassurance Ærø ,yachtpool, Panteaus og First Marine) , og meddelte at jeg er medlem af Greve sejlklub samt at jeg har speedbådscertifikat men ingen af dem kommer med noget fornuftigt undtagen en First Marine som tilbudt 4980 kr + stats afgift ( ham jeg snakkede med var faktisk lidt uhøfligt og arrogant som om han havde travlt og det ikke var tid til at svar min nybegynder spørsmål. ) .

Måske er min priser lidt anderles pga min nybegynder status, 80 hk motor eller min alder.

Redigering.
    Alka også gav mig en urealistisk tilbud og sejllerforsikring.dk er på ferie hele juni (Wow)!

Tak for alle input.
    Jeg tror at jeg har besluttede mig nu.

• #15   14. jul 2014 Hej Kenneth:
    Hvis du havde læst mit indlæg tidligere ville du vide at du skulle blive medlem af J-S-K derefter ville din forsikring være 3332 plus statsafgift.
    Dette er igennem FIRST

Kommentér på:
Forsikrings spørgsmål

Annonce