{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  vandscooter ce-mærkning????
  • #1   14. sep 2012 efter

• #2   14. sep 2012 Efter 6 månede '98 skal den være CE-godkendt for at være lovlig uden for lukket bane, men så er den tilgengæld også godkendt som en speedtbåd og omfatet af de samme regler som en tubinebåd.

• #3   4. jan 2013 Drejer det sig om vandscootere, skal vi helt frem til 2006. Jeg var selv lidt i tvivl, men spurte Søfartsstyrelsen. De skriver således:

Vedrørende dit spørgsmål om CE-mærkning af vandscooter.

Til din orientering, så skal alle vandscootere være CE mærket, hvis de er taget i brug eller markedsført første gang i EU efter 1. Januar 2006.

Det vil sige, hvis du kører til Tyskland og køber en vandscooter, som er taget i brug første gang eller markedsført første gang i EU før 1. Januar 2006, så behøver den ikke CE mærkes.

Hvis du køber en vandscooter uden for EU og tager den i brug første gang eller markedsfører den første gang i EU efter 1. Januar 2006, så skal den CE mærkes.

Jeg håber det afklarer sagen.

Med venlig hilsen
    Andreas Bregendahl
    Skibsinspektør
    Søfartsstyrelsen

profilbillede
  • #4   4. jan 2013 Hvis du skal tegne en ansvars forsikring skal du have en maskine efter 2006, maskiner før er stort set umuligt at fosikre

• Peter J
    Peter J Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 2 Svar: 1
    #5   22. jan 2013 Dvs. I dag taler man om at en båd/vandscooter der er CE mærket af producenten kan tages i brug. Så rygter om certifikat er noget med handelshindring/markedsbeskyttelse ? Har kikket på båd i Tyskland de har ikke altid certifikater eller har mistet dem i rod. De siger deres båd er registret i Tyskland og det gør dem lovlig. (er med CE mærke).
    Hvis en producent har CE mærket en båd har han ansvaret for at den er ok. Sådan er det med computere opvaskemaskiner, tv, iphones osv. Hvis ikke de lever op til kravet har producenten pligt til at tilbagekalde produktet.
    Det virker lidt som lobbyister i EU hvis der er særlige ce/certifikater mærkninger til vandscooter. Jeg tror nu deres interesse for forhandlere om at kontrollere marked.
    Svaret fra Søfartsstyrelsen tyder på at en lovligt CE mærkning fra producenten er ok. Med hensyn til forsikring tyder det på et bestemt forsikringsselskab, med tætte kontakter til enkelte bådimportører. Der er masser gamle både i dk fra før CE. Det lyder lidt suspekt. Sjovt nok er det kun vandscooter folk referere til certifikater smiley
    Jeg troede EU var til fri handel og bevæglighed for varer. Men vi får nok et overblik en dag. Kr. 10.000,- for godkendelse selv om en producent sikkert har lavet en godkendelse i forvejen er en penge maskine. Se på visse fabrikater har haft us godkendelse og CE på deres både fra start men er stoppet med det i dag. Hvorfor mon?. Fætteren har købt en x yacht i et ikke eu land der var CE mærke
    i den så det tager han helt roligt selv om det er ude for EU den kommer. Men han skal vel også igennem hele møllen hvis alle rygterne passer. x-yacht har sikkert ikke noget imod at udlevere papiret på det gratis!
    Desuden er vi forbrugere og ikke producenter. Jeg tror EU forskrifter henvender sig til producenter og importører. Samt private der ikke importere CE godkendte produkter.
    jungel men meget er sikkert ment som forvirring så man giver sig og køber hos dansk forhandler ;-))

Kommentér på:
vandscooter ce-mærkning????

Annonce