5.574 visninger
|
Oprettet:
CE-Mærkning af båd og vandscooter {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have CE-CERTIFICERET min motorbåd og har lavet en aftale med DCI, Dutch Certification Institute, om at de udfører certificeringen.
Det koster ca. kr. 10.000,- at få lovliggjort båden.
Det er ikke ulovligt at eje en ikke ce mærket båd, men det er ulovligt at anvende den og videresælge den.
Hvis du er interesseret i at få din båd bragt i orden kan vi deles om konsulentens rejseomkostninger og dermed få udgifterne længere ned, til alles tilfredshed.
Ring til mig på 29651253, hvis du vil være med.
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 2 Svar: 108
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 1 Svar: 16
God initiativ. Jeg synes dog lige at der skal lidt mere styr på facts.
Det er IKKE kategorisk ulovligt at anvende og videresælge en båd uden CE mærkning - det afhænger af en række teknikaliteter såsom hvornår båden er importeret til landet (og EU), om den kommer inden for/udenfor EU til DK, om det er 5 år siden den blev købt ifbm. vidresalg mv.
Frit citat fra søfartsstyrelsen:
"Står man over for at skulle importere en ny båd fra et EU-land, vil de allerfleste både i dag være CE-mærket - sådan som loven foreskriver det. Hvis båden derimod er brugt, det vil sige bygget før 16. juni 1998, men stadig fra et EU-land, er der ikke noget krav om mærkning."
Direktivet er langt og kryptisk - min mening er at det kræver professionelle øjne. Jeg har selv brugt Anders Vestergård ved Advokathuset Århus, der nærmest har været med fra starten af dette direktiv halløj og har taget som speciale at hjælpe ved udlandskøb/import.
sep 2008
Følger: 2 Både: 1 Emner: 3 Svar: 33
jun 2007
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 6 Svar: 16
De kr. 10.000,- er for certificeringen alene og indeholder ikke ekstraudgifter til brandslukker, manuelle lænsepumper og alt det andet fis man hører om.
Det lyder interessant med hensyn til brtragtningerne omkring importdatoen, men jeg tror ikke der er nogen vej udenom for mit vedkommende.
Hvis der er nogen der kender til, eller har erfarring med, et bedre eller billigere alternativ til en CE-mærkning er jeres kommentarer meget velkomne.
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 6 Svar: 16
Det er et fantastisk cirkus, som ikke tilfredsstiller andre end Certificeringsfirmaerne.
Både fra USA er underlagt jævnlige eftersyn af US Coast Guard, med høje krav til skiltning og sikkerhedsudstyr. Alligevel skal man gennem alt dette totalt ligegyldige P..
mar 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 2 Emner: 6 Svar: 16
mar 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 1 Svar: 16
hvis du vil have Anders Vestergaards kontaktinfo, så send en mail.
Personligt mener jeg, at der er for mange gråzoner - og ikke mindst for mange forskellige interesser i CE mærkning, til at du kan spørge de forskellige fagfolk til råds.
aug 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 2
CE-Mærkning af båd og vandscooter