{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.574 visninger | Oprettet:

CE-Mærkning af båd og vandscooter {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have CE-CERTIFICERET min motorbåd og har lavet en aftale med DCI, Dutch Certification Institute, om at de udfører certificeringen.
Det koster ca. kr. 10.000,- at få lovliggjort båden.
Det er ikke ulovligt at eje en ikke ce mærket båd, men det er ulovligt at anvende den og videresælge den.
Hvis du er interesseret i at få din båd bragt i orden kan vi deles om konsulentens rejseomkostninger og dermed få udgifterne længere ned, til alles tilfredshed.
Ring til mig på 29651253, hvis du vil være med.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  CE-Mærkning af båd og vandscooter
  • #1   12. maj 2011 husk lige år gang har også noget at sige om den skal være ce mærket mener den start ved 98 men hæng mig ikke op på det

• #2   12. maj 2011 Hej Martin.

God initiativ. Jeg synes dog lige at der skal lidt mere styr på facts.

Det er IKKE kategorisk ulovligt at anvende og videresælge en båd uden CE mærkning - det afhænger af en række teknikaliteter såsom hvornår båden er importeret til landet (og EU), om den kommer inden for/udenfor EU til DK, om det er 5 år siden den blev købt ifbm. vidresalg mv.

Frit citat fra søfartsstyrelsen:
    "Står man over for at skulle importere en ny båd fra et EU-land, vil de allerfleste både i dag være CE-mærket - sådan som loven foreskriver det. Hvis båden derimod er brugt, det vil sige bygget før 16. juni 1998, men stadig fra et EU-land, er der ikke noget krav om mærkning."

Direktivet er langt og kryptisk - min mening er at det kræver professionelle øjne. Jeg har selv brugt Anders Vestergård ved Advokathuset Århus, der nærmest har været med fra starten af dette direktiv halløj og har taget som speciale at hjælpe ved udlandskøb/import.

• #3   12. maj 2011 du må også godt bygge en båd selv og sælge den efter fem år uden ce-mærket

• DMD !
    DMD ! Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 63
    #4   12. maj 2011 Hvilke båd er det du har der SKAL CE-CERTIFICERET...

• #5   12. maj 2011 er de 10000 kr ikke kun for selve certifiseringen ? hvad der skal laves for at den kan "bestå" kommer vel oveni ?

• #6   13. maj 2011 Båden er en 23 fod Searay 230 fra 1995, importeret fra USA via Tyskland tilbage i 2005.
    De kr. 10.000,- er for certificeringen alene og indeholder ikke ekstraudgifter til brandslukker, manuelle lænsepumper og alt det andet fis man hører om.
    Det lyder interessant med hensyn til brtragtningerne omkring importdatoen, men jeg tror ikke der er nogen vej udenom for mit vedkommende.
    Hvis der er nogen der kender til, eller har erfarring med, et bedre eller billigere alternativ til en CE-mærkning er jeres kommentarer meget velkomne.

• #7   13. maj 2011 Det sidste jeg har fået information om, er at hvis båden er importeret fra et land uden for USA og bevisligt er importeret inden udgangen af 2005, så bortfalder de strenge krav til en støj- og emulsionstest af motoren.
    Det er et fantastisk cirkus, som ikke tilfredsstiller andre end Certificeringsfirmaerne.
    Både fra USA er underlagt jævnlige eftersyn af US Coast Guard, med høje krav til skiltning og sikkerhedsudstyr. Alligevel skal man gennem alt dette totalt ligegyldige P..

• #8   13. maj 2011 Skulle have været uden for EU!

• #9   16. maj 2011 @martin

hvis du vil have Anders Vestergaards kontaktinfo, så send en mail.
    Personligt mener jeg, at der er for mange gråzoner - og ikke mindst for mange forskellige interesser i CE mærkning, til at du kan spørge de forskellige fagfolk til råds.

• #10   12. aug 2012 Hej. Er blevet tilbudt en rigtig fin motorbåd, men er meget i tvivl om den har de rette godkendelser ! Det ligner umiddelbart at den er blevet godkendt af ts automobile i Tyskland, har nogle billeder samt et certifikat. Nogen der kan hjælpe ?

Kommentér på:
CE-Mærkning af båd og vandscooter

Annonce