{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.652 visninger | Oprettet:

første båd køb {{forumTopicSubject}}

hej står og skal købe min første båd, da jeg ville prøve og se om det er noget. jeg har besluttet mig for ikke at ville give vildt meget for den første ( 50.000+ ) da det ville være synd hvis jeg ikke fik den ud hver weekend..
men ville høre hvad man skulle være særlig opmærksom på når man købte en speedbåd med påhængsmotor.
den skal bruges til noget vand ski / ring osv, men ikke mindst til nogle hygge ture i det danske sommer vejr.

nogle der ville kunne hjælpe mig ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  første båd køb
  • #1   31. maj 2012 Sørg for at få en ordenlig størrelse motor ellers bliver du hurtig træt af den

• #2   31. maj 2012 ja har kigget på både med 60 og 70 hks motor på, burde være godt nok til vandsport og det.

• #3   31. maj 2012 få en prøvetur på vandet

• #4   31. maj 2012 ja sådan noget ved jeg godt, men hvad skal man kigge efter, ? motoren / båden ? osv ? ved godt jeg skal finde en med noget motor og prøve en tur i den.

• #5   31. maj 2012 Hvor stor skal båden være ?

• #6   31. maj 2012 Jamen ved det faktisk ikke har ingen krav. Men har ligget lidt på en 15 fods med 70 hk motor på

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Både: 1 Svar: 33
    #7   31. maj 2012 Der står en 19 fods Fletcher 199 Bravo, til 49900, hos Hjerting marine ved Esbjerg! Det er den hurtigste og bedst sejlende i sin klasse, der er en ældre 115 hk mercury motor og trailer til! Båden kan klare op til 250 hk, og så sejler den 85 kn!

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jun 2007

#8   31. maj 2012 ... og den kan nok presses i pris!

• #9   31. maj 2012 Rasmus ligger den på nettet ? Evt link

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jun 2007

#10   31. maj 2012 Søg på Hjerting Marine, den er også på DBA! Køb den, og sejl med motoren indtil den dør, og så køb en ny eller lettere brugt Yamaha 250 V-Max SHO 4 stroke motor i stedet, du vil ikke fortryde noget af det:-)

• #11   31. maj 2012 Må give Rasmus ret! En 199 bravo er en super båd smiley

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jun 2007

#13   1. jun 2012 Har du købt den?

• #14   1. jun 2012 Nej har intet købt endnu. Hvad da ?

• #15   1. jun 2012 Nej har intet købt endnu. Hvad da ?

• #16   1. jun 2012 Sebastian de er desværre for dyrre syntes ikke lige jeg ville smide 50 kg på en båd nu, ved hverken om det er mig eller noget havde lidt mere 30000 kr i tankerne som en start

• #17   2. jun 2012 Køb en RIB

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jun 2007

#18   2. jun 2012 Folk der sælger RIB både tror de er lavet af guld, fordi efterspørgslen er så stor, så der man får klart mindst for pengene er en RIB! Mit bedste og eneste råd er at købe den pågældende Fletcher, der kan rykke røv på (næsten) alt andet på vandet, den er sjov som ingen anden og giver ikke op bare fordi der er nogle krusninger på vandet, hvilket (næsten) alle andre mindre speedbåde gør! Det er et komplet sæt købt af en forhandler, som skal give dig et halvt års garanti, og jeg er sikker på at du kan få mindst 5000,- af prisen, hvis du vifter ham om næsen med pengene!

• #19   2. jun 2012 jo det kan godt være rigtig men kiggede på sådan en 250hk motor og de er jo ikek til at betale.. havde kigget på en ældre global båd med en ny renoveret 70 hks motor på den. til en 20 - 30 kg, med vandski osv '

og ja rib båd er pisse dyre, ikke til at betale så hellere den fletcher,

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jun 2007

#20   2. jun 2012 Du kan ikke bruge nyrenoveret til nogetsomhelst, man ved aldrig hvad det er for en abe der har haft fat i den sidst! Hvis du køber en båd, hvor motoren er over 10-15 år gammel, kan du roligt sætte værdien af denne til et stort rundt 0,-, jeg har virkelig oplevet så mange gamle overforskruede påhængsmotorer! Det kan da være at man kan få nogle gode sæsoner med motoren, men det kan også være at den står af efter 10 timer! Fletcheren behøver slet ikke en 250 hk motor for at være sjov, tror sagtens at du kan klemme 45 knob ud af den med den 115 hk der sidder på, det er bare en mulighed!

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jun 2007

#21   2. jun 2012 ... og husk på at en påhængs motor altid er saltvands kølet, og hvis det så er en gammel motor, er der altid lige et par gange hvor det er glippet med at skifte offer anode, det tærer indvendigt i motoren og det er noget man ikke kan kontrollere!

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jun 2007

#22   2. jun 2012 Men kan godt se at den er lidt ud over budget, hvis du havde regnet med 30 k! Kender ikke Global!

• #23   3. jun 2012 Motoren må i hvertfald ikke være for lille.Så er det også vigtigt at motoren ikke er for gammel. Så hellere en speedbad fra 80érne og så med en relativ ny maskine på.

• #24   4. jun 2012 Ja det rigtig nok

Janus Hvad for nogle

• #25   4. jun 2012 Rasmus, af det der sejler rundt herhjemme tror jeg RIB's for det første nok er det mest anvendelige i vores farvande mht vejr og vind (med mindre du sejler i beskyttet farvand i en fjord) samt at der ikke er mange både der hastighedsmæssigt følger med en RIB der er trimmet ordentligt op!

• #26   4. jun 2012 hvem er mathias k send evt link så kan jeg kigge på den,

jamen problemet er med de fleste fletcher både er at de er lave og bare ikke til at sejle i hvis bare der er den mindste bølge, de ikke sø stærke, desværre og i de danske farvande finder man jo dårligt nok 5 dage hvor vejrert er helt vindstille,

• #27   4. jun 2012 janus hvordan sejler din i lidt blæst sådan et godt dansk sommervejr som idag..
    liiger den stabilt i vandet eller ? syntes os din har højre kanter end de andre jeg har set på,

• #28   4. jun 2012 ja self ville alle det, det sq lidt svært hvad man skal gøre / vælge, skal sejle ude ved storbæltsbroen nemlig

• Rasmus K
    Rasmus K Tilmeldt:
    jun 2007

#29   4. jun 2012 De små Fletchere er lidt spændende at sejle i bølger med, men det er ikke noget der er værre end andre speedbåde i samme størrelse tværtimod, mens de store og deriblandt 199'eren ligefrem er bygget til off-shore ræs, så kan de også klare bølger. Jeg sejler selv meget i RIB i forbindelse med mit dykning, de er fantastiske at dykke fra, med mindre det er en decideret racer RIB, vil jeg altid foretrække en god glasfiberbåd.

Kommentér på:
første båd køb

Annonce