Ny påhængsmotor ca. 40 hk. {{forumTopicSubject}}
eg står og skal have en ny påhængsmotor til en ældre stor jolle.
Den gamle der var monteret var en 2 takts yamaha 40 hk med styrepind.
Jeg har kigget rundt i længere tid, men kan hverken finde nye forum tråde eller tråde omhandlende præcis mit problem.
Jeg har kigget en del på evinrude e-tec 40 hk, men kan ikke finde ud af om man skulle vælge en 4-takts i stedet for, både suzuki og yamaha har fået gode ord med på vejen i den forbindelse.
Båden er en sommerbåd der kun kommer i når vinden er stille, og vandskiene skal frem eller fiskestængerne, så en all-round motor er vel sagen?
Når jeg så engang har fundet ud af hvilken det skal være, er der så noget at hente ved at købe i sverige eller tyskland??
På forhånd mange tak.
Simon
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
Yamahaen og Etec´en er også støjsvage, men slet ikke på samme måde. Alle 3 motorer kan give et godt vræl når de får gas, men Etec´en vræler blot på en helt anden måde, da det er en 2 takter, men om det er mere generende end en 4 takter er vist en smagssag.
Ud fra det du beskriver du skal bruge båden til, så ville jeg vælge en Etec eller en Tohatsu TLDI, som også er en knald god motor og formentligt billigere.
Etec og TLDi kan have en lille tendens til at lugte lidt af olie, selvom det langtfra er på samme niveau som de gamle 2 taktere.
Jeg har selv en Mariner 40 4 takt og selvom den gør det godt, så støjer den bare mere end de andre du har nævnt, så næste gang kommer der også til at være en af de 3 ovennævnte på min hæk
MVH Frank
aug 2008
Følger: 1 Svar: 47
jul 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 7 Svar: 215
jul 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 11 Svar: 15
jan 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 427
MVH Frank
dec 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 2
Så kommer næste spørgsmål, er der nogle der har erfaringer med at købe fra tyskland eller sverige?
er der penge at spare?
følger garantien med eller skal jeg til tyskland når der skal laves service?
tak for hjælpen indtil nu.
Simon
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
Der er KÆMPE forskel på service udgifterne.
Ny påhængsmotor ca. 40 hk.