{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.506 visninger | Oprettet:

"Gammel" benzin ????? {{forumTopicSubject}}

HJÆLP !!!!!
Har ca. 50 L benzin stående - 30L på tanken og 20 L i reservedunk.
Begge dele har stået 1 år til 1½ år.
Mit spørgsmål er nu:
Kan jeg bruge det stadig væk, hvad kan der i værste fald ske. ( flere siger bortskaf skidtet )
Men er der nogle der har prøvet at bruge det, med enten godt eller skidt udfald.

Anders

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Gammel" benzin ?????
  • #1   28. sep 2010 det er noget med at det bliver til harepiks, der kan sætte sig i karburator osv.
    Hvis du har en stor græsslåmaskine, kan det nok bruges der .
    T

• #3   28. sep 2010 hvis ikke der er blandet olie i sker der ingenting... folk hører en historie hvor en har fået noget at vide halvt og så spredes rygtet.... har kørt med ældre bensin end det mange gange uden problemer...

• #5   29. sep 2010 og hvor længe må det så stå smiley ? (bliver lige nysgerrig)

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Både: 1 Svar: 15
    #6   29. sep 2010 På min 20 år gamle 4-takts mc har jeg flere gange kørt med over et år gammelt benzin, som jeg har blandet op med nyt...uden de mindste problemer.

Her er lidt om emnet under kapitlet "Arbejdet begynder - benzin":

http://www.mysigma.dk/sigma/page_LM16Log.html

• #7   29. sep 2010 Jeg har skrevet en mail om fakta og myte til grossisten af de der additiver, og håber de kan hjælpe med nogle kolde fakta, nu ser vi om de svarer på vores forespørgsel.
    **** kopi af mail***

Vi sidder i et forum for båd ejere og diskutere ”myte” / fakta om ”gl” benzin, og hvad det kan gøre ved ens motor. (1-1½ år gl. i båd tank, eller reservedunke)
    Kan du evt. komme med nogle fakta om risikoen ved brugen af benzinen, se gerne den dialog vi har i gang, ikke rigtig nogle kolde facts. Er der også forskel om det er til en 4 takter/ 2 takter.
    Håber at du/dit firma kan hjælpe. ?
    I forum blev nævnt additiv og så faldt jeg over jer belladd.dk

Anders Larsen
    Nordjylland

• #8   29. sep 2010 De additiver som er tilsat benzinen vil nedbrydes med tiden. Nedbrydning påbegynder ca. 3 mdr. efter det er blevet tilsat. De forskellige typer additiver, har forskellige egenskaber fra motor til motor.
    En tommelfingerregel er dog, at åbner du ned til benzinen og lugter til det, og du kan lugte en begyndende råd lugt, ja så er benzin for nedbrudt, og bør skiftes ud. Om der kan gå et eller flere år, afhænger af de forhold som benzinen er opbevaret under.

• #9   29. sep 2010 Danmarks reservelagere af benzin bliver gemt i op til 5 år, Selvfølgelig er det under optimale forhold.

• #10   30. sep 2010 Har selv prøvet "gammel" benzin på en 4 takter. Hoved ulempen er generelt kondens, hvis det står ude i en tank. Plejer at hælde "sæsonens" benzin i bilen eller plæneklipperen eller komme kaburatorvæske i for at komme kondensen til livs. Men jo, det kan blive for gammelt.

• #11   10. okt 2010 Har idag lugtet til benzin der tydeligvis var for gammel, og ikke brugbart.
    Fy for den det lugter slemt, og slet ikke af benzin.
    Så min rettesnor fra nu af, lugter det af benzin så ok, ellers er man ikke i tvivl, og så må det på genbrugen, til bortskaffelse.

Anders

• #12   10. okt 2010 He..............ja det kan sgu` direkte lugte af kloak.
    Men mon ikke en plæneklipper stadig kan spise det. En B&S motor er ikke så sart.

Kommentér på:
"Gammel" benzin ?????

Annonce