{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For gammel benzin (2-takt)?
  • #1   29. jun 2013 Køb noget nyt, det er træls at tage chancer smiley

• #2   29. jun 2013 ikke over 12måneder

• #3   29. jun 2013 hvis det er far sidste sæson ville jeg ikke bruge det... hvis olien ikke smører ordentligt brænder du motoren af.

• #5   30. jun 2013 Hehe Spørgsmålet som altid giver mange forskellige svar smiley

Olien bundfælder når dunken med benzin står længe.
    Ryst dunken godt, og så på med det, det virker fint.

Benzin der har stået meget længe vil kunne opsamle vand. Det er methanolen i benzinen som gør det. Desuden så kan nogle af de let antændelige stoffer i benzinen fordampe, og derved gøre den lidt sværere at antænde.
    Men men men, hvis benzinen har stået i en rigtig benzindunk, så er dette meget begrænset på et år, og så er det bare at ryste dunken og så på med det.

Man hører altid en eller anden røverhistorie om nogen som har prøvet benzin som ikke virker, eller at de kan mærke at det virker så godt, og efter at de havde fyldt nyt på så havde deres motor meget mere effekt.

Det viser sig så næsten altid at det drejer sig om benzin der har stået i tanken / karburatoren på en gammel mc eller plæneklipper. Og når det så kommer til stykket, så skyldes det udelukkende vandperler i karburatoren eller bundfældet 2 takts olie.
    Ingen ville kunne mærke forskel ved en blindtest smiley

Så jeg vil give mekanikles ret, hvis det har stået i 12 mdr, så fejler det intet, og du ryster bare dunken og på med det.
    Har det stået i længere tid, så ryster du stadig dunken, men så blander du det op med nyt i forholdet 50/50 og så på med det.

• #6   30. jun 2013 50/50 er self. 50% gammel og 50% nyt. eller man hælder det på bilen. eller på plænklipperen..
    og så nyt på skibet

• Niels S
    Niels S Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 24
    #7   30. jun 2013 Ok super tak for svaret. Jeg tror kun at det har stået ca. 6 måneder, så jeg ryster bare dunken, inden det kommer på. :o)

• #8   30. jun 2013 torben r

Ikke på bilen, medmindre at det er en Trabant eller en Wartburg smiley

profilbillede
  • #10   1. jul 2013 hvis du kommer det på bilen og det er 5 liter blandet og du har en 60 liter tank så sker der ikke noget hvis man blander det sammen med en fuld tank..

Kommentér på:
For gammel benzin (2-takt)?

Annonce