1.645 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til propel {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Da jeg ville opgradere fra 3 blad til 4 blad propel, henvente jeg mig hos en forhandler, da jeg syntes konverteringen var for kompliceret.
Den 3 blad der sad på var nogen ala. 19" standart alu.
Den nye der blev installeret er en rav 4 mercury 14 5/8 x 21"
Altså både en stigning på 2 tommer og større diameter samtidig med 1 ekstra blad.
Jeg har fået at vide at et sådan skift ikke er sundt for motoren. Ville bare lige høre om der var nogle kloge mennesker her inde, som har noget at sige om sådan et skift.
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
sep 2008
Følger: 10 Følgere: 4 Både: 2 Emner: 9 Svar: 57
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
Herefter kan man komme det lidt nærmere.
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
jun 2008
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 44 Svar: 657
sep 2010
Følger: 36 Følgere: 602 Både: 8 Annoncer: 1 Emner: 52 Svar: 764
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Man skal jo tage udgangspunkt i den type sejllads man vil have.
Top speed?
Kruise og brændstof okonomi?
Optræk og vandski?
her et link til en pdf med en del teori med en fine ilustrationer.
http://spidybot.com/prop/Quicksilver_Propellers.pdf
Og man kan jo altid prøve at lege lidt med propel selectoren på denne side.
https://www.mercurymarine.com/en/us/propellers/selector/#!/step-one
Hjælp til propel