2.891 visninger
|
Oprettet:
Ingen strøm på gløderør {{forumTopicSubject}}
Hej,
Indenbords diesel motor, Vetus M2C6 fra 2006.
Forvarmer virker ikke.
Relæet klikker, men kontrol-lampen lyser ikke, motoren tager lang tid at starte, og jeg kan ikke måle spænding på skinne, som de to gløderør sidder på. (Jeg måler mellem skinnen og batteriets minus)
Generelt ser alle elektrikse forbindelser (og motoren generelt) meget fine ud.
Hvad er der mon galt?
Sune
aug 2015
Følger: 4 Følgere: 593 Både: 2 Emner: 2 Svar: 242
Jeg vil starte med at tjekke den.
okt 2017
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 11
Jeg leder efter sikring, den må sidde nede hvor relæet er. Det er svært at komme til dernede i mørket.
aug 2015
Følger: 4 Følgere: 593 Både: 2 Emner: 2 Svar: 242
Men man kan vel også følge ledningen fra gløderørene og se hvor den ender.
okt 2017
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 11
Jeg fulgte netop ledningen, og den ender nede bag relæet.
Det er den gennemsigtige ledning som splittes/samles går til tændingspanel, gløderør og ned bag relæet.
Nu fik jeg ikke et billede under relæet, men der er vel næppe plads til en sikring.
Eller måske er der plads. Måske sidder sikring et andet sted. Jeg må tilbage til båden lede.
Kan det være fejl på relæet, selvom jeg kan høre det klikke når jeg slår forvarmer til?
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 170
sikring kunne måske også være en "ledning" der smelter over inde i isolering, de sad på Mitsubishi i 90érne og start 2000.... man kunne ikke se de var sprunget men skulle hive i ledningen...
prøv lige at tage et billede lidt mere til højre, hvor de to røde ledninger går på (over mod det gule). gerne med lidt mere lys..
okt 2017
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 11
Jeg tror den skal sidde i midten.
okt 2017
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 11
Spørgsmålet er om glderør skal sidde på 87 eller 87a.
(På forhånd tak for tålmodighed, jeg har ikke styr på den slags)
okt 2017
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 11
Mange tak for hjælpen!
Ingen strøm på gløderør