4.497 visninger
|
Oprettet:
Benzin i olien??? {{forumTopicSubject}}
Fandt igår ud af min olie i min 4,3 v6 mercruiser var lysegrå og alt for overfyldt, så har idag tømt den for olie, det lugtede af benzin og der var ca 15 Liter i karret??? Har i vinters fået sprunget en frostprop. Den har max kørt 5 min siden sidst jeg tjekkede olien. Har haft den startet med olie/benzin blandingen og også efter jeg har tømt olien fra og hældt nyt på men kun ganske kort.
Hvad kan det være, flækket eller stempler der har sat sig ?
Har skiftet tændrør men 5 og 6 virker meget våde (benzin)
Håber der er nogen der kan hjælpe...
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 16 Svar: 381
Nu kender jeg ikke lige benzinpumpen og måden den er drevet på V6eren, men det er en mulighed.
Det er sjældent at pumpen bliver defekt på så det løber ind i motoren den måde, men jeg har set det ske 2 gange.
jun 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 7 Svar: 112
sep 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
Har tjekket benzinpumpen og den virker tæt nok.
Har prøvet at drukne motoren for at se om det løb forbi stemplerne og i olien, heller ikke umiddelbart nogen problemer der.
Men igen er det stempel 5-6 der er våde og resten er tørre (pumpede benzinen manuelt via benzin pumpen)
Har stukket en finger i tændrørshullerne for at mærke om den laver kompression når vi tørner manuelt, heller ingen problemer der.
Har dog fundet ud af at spjældet på karburatoren ikke virker ordenligt mht åbn/luk.
Kan man umiddelbart se/ane oliekanalerne nogen steder fra uden at skulle have motoren fra hinanden.
Har skiftet manifolde i fredags (de var ikke flækket)
apr 2005
Som dennis skriver kan det være en flækket blok, men du kan nemt se om det er vand eller benz der i oilen.
Du finder ikke problemt ved at drukne motoren, da det kun giver en relativ lille mængde benz, og sikkert ikke kan ses eller måles i oilen, og ja oilen vil tit komme til at lugte lidt af benz når den har kørt lidt.
Uanset hvad bør du ikke sejle med problemet, da det helt sikkert vil medføre et stort slid, og havari pga manglene smøring...
sep 2008
apr 2005
sep 2008
sep 2008
Fik startet motoren og har haft den kørende i tomgang i en 5-10 minutters tid, tog den så ud på vandet og sejlede lidt rundt i en 15-20 mins tid, da vi kommer ind og lægger til igen er min olie så blevet hvid, men er stadig på nogenlunde samme niveau???
Da jeg skiftede olien, skiftede vi ikke filteret, kan det eventuelt være vand fra filteret der har farvet olien ??
Bud modtages
sep 2008
Lavede kompressions test på den der lød: 9,5 - 8,5 - 7,5 - 8,5- 9,5 - 10 (kold)
Var ude og sejle en halv time i torsdags, 4,5 time i fredags, men kan ikke få presset den over 3500 rpm og ca 35 knob når den er i gear, men snildt 5000 rpm i "frigear"
Drivremmen ser lidt slidt ud kan det betyde noget?
"Oliestanden" har sneget sig ca en cm højere end den var efter jeg havde skyllet motoren igennem, den laver noget mayonaise lignende i højre sides toppakningshus, men tilsyneladende ikke noget i det venstre (defekt toppakning?)
Hvor får jeg fat i en drivrem(ikke den tíl generatoren) og toppakninger der er til at betale?
Motor snr: D617064
På forhånd tak...
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
Benzin i olien???