{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.497 visninger | Oprettet:

j w
j w
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

Benzin i olien??? {{forumTopicSubject}}

Fandt igår ud af min olie i min 4,3 v6 mercruiser var lysegrå og alt for overfyldt, så har idag tømt den for olie, det lugtede af benzin og der var ca 15 Liter i karret??? Har i vinters fået sprunget en frostprop. Den har max kørt 5 min siden sidst jeg tjekkede olien. Har haft den startet med olie/benzin blandingen og også efter jeg har tømt olien fra og hældt nyt på men kun ganske kort.

Hvad kan det være, flækket eller stempler der har sat sig ?
Har skiftet tændrør men 5 og 6 virker meget våde (benzin)
Håber der er nogen der kan hjælpe...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin i olien???
  • #1   3. maj 2009 Det lyder meget usandsynligt at de ca 10 liter benz skulle stamme fra et flækket stempel eller andet, jeg har før set en defekt benzinpumpe skylle den mængde ind i motoren. hvis benzinpumpen er drevet af knasten, har den forbindelse ind til oilesumpen, dvs at når benzinpumpen går istykker pumper den benzin ind i oilen.

Nu kender jeg ikke lige benzinpumpen og måden den er drevet på V6eren, men det er en mulighed.

Det er sjældent at pumpen bliver defekt på så det løber ind i motoren den måde, men jeg har set det ske 2 gange.

• #2   4. maj 2009 det lyder lidt som om din motorblok er flækket pga. frosten nogen gange er det ikke nok at frostproppen ryger. er den flækket mellem en oliekanal og en kølerkanal kommer der vand i olien. at olien lugter af benzin, er ikke helt unormalt på en benzinmotor.

• j w
    j w Tilmeldt:
    sep 2008

#3   4. maj 2009 Har i dag været nede og se til båden, olien er stadig ren og på samme niveau som da jeg forlod den i går (lugter heller ikke af benzin)
    Har tjekket benzinpumpen og den virker tæt nok.
    Har prøvet at drukne motoren for at se om det løb forbi stemplerne og i olien, heller ikke umiddelbart nogen problemer der.
    Men igen er det stempel 5-6 der er våde og resten er tørre (pumpede benzinen manuelt via benzin pumpen)
    Har stukket en finger i tændrørshullerne for at mærke om den laver kompression når vi tørner manuelt, heller ingen problemer der.
    Har dog fundet ud af at spjældet på karburatoren ikke virker ordenligt mht åbn/luk.
    Kan man umiddelbart se/ane oliekanalerne nogen steder fra uden at skulle have motoren fra hinanden.
    Har skiftet manifolde i fredags (de var ikke flækket)

• #4   4. maj 2009 Du skal være sikker på om det er benzin eller vand der er i oilen, men du har sikkert smidt det gamle ud nu.. hvilken farve havde blandingen, og skildte det som vand og oile nu gør osv. hvis det er benzin pumpen der er røget som jeg skriver, kan det kun kontroleres ved at afmontere den, og prøve at pumpe med den, det kan ikke ses udefra, da den pumper det bagud, ind ved knasten, og ned i oilesumpen.

Som dennis skriver kan det være en flækket blok, men du kan nemt se om det er vand eller benz der i oilen.

Du finder ikke problemt ved at drukne motoren, da det kun giver en relativ lille mængde benz, og sikkert ikke kan ses eller måles i oilen, og ja oilen vil tit komme til at lugte lidt af benz når den har kørt lidt.

Uanset hvad bør du ikke sejle med problemet, da det helt sikkert vil medføre et stort slid, og havari pga manglene smøring...

• j w
    j w Tilmeldt:
    sep 2008

#5   4. maj 2009 Olien var en lys grå farve og lugtede langt væk af benzin. skilte ikke som vand og olie (sugede det op fra bunden da jeg tog proppen, fortyndede den sidste sjat med vand og der kunne man se det skilte) havde taget benzinpumpen af og pumpede derfra. (der lå lidt af den gamle benzin/olie som jeg fjernede, og den forblev tør)

• #6   4. maj 2009 Hvordan er gangen på motoren, kører den jævnt på alle cylindre både i tomgang og ved jævn gas, hvis du har en mistanke om et flækket stempel, bør du lave en ordentlig kompressions eller en lækage test, den vil helt sikkert afsløre et sådan problem, og er meget nemt udført, den med fingeren i hullet er ikke sikker nok, da den vil lave en del kompression på trods af et revnet stempel.

• j w
    j w Tilmeldt:
    sep 2008

#7   4. maj 2009 Har ikke haft den startet ordentligt endnu, bliver nok først onsdag der bliver tid til det, skal lige have skaffet nogle dele til karburatoren eller en ny af slagsen...

• j w
    j w Tilmeldt:
    sep 2008

#8   10. jun 2009 Har i dag endelig fået taget mig sammen til at få kigget på båden smiley
    Fik startet motoren og har haft den kørende i tomgang i en 5-10 minutters tid, tog den så ud på vandet og sejlede lidt rundt i en 15-20 mins tid, da vi kommer ind og lægger til igen er min olie så blevet hvid, men er stadig på nogenlunde samme niveau???
    Da jeg skiftede olien, skiftede vi ikke filteret, kan det eventuelt være vand fra filteret der har farvet olien ??

Bud modtages smiley

• j w
    j w Tilmeldt:
    sep 2008

#10   7. jul 2009 Jeg har skyllet motoren igennem (diesel, olie) og fyldt olie på igen.
    Lavede kompressions test på den der lød: 9,5 - 8,5 - 7,5 - 8,5- 9,5 - 10 (kold)

Var ude og sejle en halv time i torsdags, 4,5 time i fredags, men kan ikke få presset den over 3500 rpm og ca 35 knob når den er i gear, men snildt 5000 rpm i "frigear"
    Drivremmen ser lidt slidt ud kan det betyde noget?

"Oliestanden" har sneget sig ca en cm højere end den var efter jeg havde skyllet motoren igennem, den laver noget mayonaise lignende i højre sides toppakningshus, men tilsyneladende ikke noget i det venstre (defekt toppakning?)

Hvor får jeg fat i en drivrem(ikke den tíl generatoren) og toppakninger der er til at betale?

Motor snr: D617064

På forhånd tak...

• #11   8. jul 2009 du en defekt top eller pakning ved den side med den lave komp test

Kommentér på:
Benzin i olien???

Annonce