{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Benzin problem. {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle.

Jeg vil høre om der er en klog mand der evt kan svare mig på dette.

Jeg har en Suzuki fra 1993 en 30 hk med elstart og det er en 2T hvor den selv blander olien.
Sidst jeg var ude og sejle havde jeg meget problemer med at pumpe benzin op i karburatoren, jeg syntes ikke rigtigt min pumpe virkede og når jeg endeligt fik pumpet noget benzin op, fik gang i motoren og sejlede i tomgang, så gik der lidt og motoren gik i stå.
jeg har nu købt en ny benzin pumpe "gummi pumpen" og prøvede så i går hjemme.
Jeg for pumpet benzin op startet motoren, den går fint men efter et par minutter går den i stå, jeg mærker så på pumpen og den er ikke længere hård, det vil sige at motoren ligesom ikke selv "suger" benzin til sig, og den kun køre til den har opbrugt det benzin i slangen filteret osv.

hvad kan dette skyldes ?

Luft skruen på tanken er åben !

Tænkte evt på koblingen på benzin slangen op til motoren, hvis den er i stykker, kan benzinen løbe den gale vej ?

Nå men ville lige skrive et lille forum indlæg inden jeg begynde at skille det hele ad.

Håber der er en der kan hjælpe mig.

Mvh Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzin problem.
  • #1   16. jan 2011 Det er gummi membranen i karburaror der skal skiftes

• #2   16. jan 2011 Tag tilslutning på tanken af, og se om sugerør er revnet eller knækket.
    Her efter kontrollerer du hele slangen incl. tilslutningskoblingerne fra tank til motor for revner og skader. Her efter slangen fra motorkobling og op til membranpumpen. Membran i pumpen kontrolleres for revner. Og til sidst forbindelsen fra membranpumpen via T-styk fra olieblandersystemet og op til karburatorerne.
    Et eller andet sted suger den falsk luft.

• #3   16. jan 2011 Hej, lige en lille historie / hjælp , en dag var jeg på lillebælt for at fiske, og hørte på min VHF at en havede motor problemer, og kom i snak med ham, han havede samme problem, jeg fik ham til at sætte sin tank op over motoren, så det virkede som en hævert, han fandt senere ud af at det var benzin pumpen som var defekt.

MVH. Kurt.

• #4   16. jan 2011 Tak for jeres gode råd.
    Jeg vil gå i gang med at løse problemet inden for de næste par dage.

Kommentér på:
Benzin problem.

Annonce