{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.959 visninger | Oprettet:

Evinrude 175 HK Ficht Ram {{forumTopicSubject}}

Jeg er blevet tilbudt sådan en motor.
Den er iflg. typeskilt fra 2000, men skulle kun have kørt få timer og ligner en ny.
Har dog både læst og hørt en masse dårligt om OMC´s Ficht-motorer ?
Er der noget med at de i starten kun hed Ficht og at disse var noget lort men at de senere modeller fik tilføjet "Ram" og skulle være ok.
Hvordan tester man om den er ok bortset fra en kompressionstest samt at den lyder ok. Den kan ikke prøves i vandet,
Hvad må man give for sådan en motor ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Evinrude 175 HK Ficht Ram
  • #1   8. nov 2008 korekt..Det var deres Ficht model der ikke kunne holde ( blok og stempler brændte af )..det havde næsten trukket firmaet i jorden..
    Ficht Ram er deres forstærket / forbedret udgave...
    men jeg har ikke hørt noget om at de skulle kunne holde, men jeg har heller ikke hørt at de skulle være dårlige..

• #2   8. nov 2008 Ikke bare trak Ficht systemet dem "næsten i bund" nej det medførte at OMC gik konkurs

Ficht systemet kom i 1997 og hurtigt viste der sig alvorlige problemer - så store problemer at tusinder af motorer måtte skiftes - trods forbedringer han af vejen endte det med at OMC gik konkurs som følge af de mange garantisager der var med motorene. Utalige ejere først og fremmest i USA stod med en nærmest værdiløs motor når de havarerede da der ingen garanti var mere - og selv i dag kan Ficht motorene købes for småpenge på fx e-bay.

Hen imod slutningen hvor OMC gik konkurs blev der samlet en del motorer med betydeligt flere fejl - fx anvendtes komponenter i gearkasser der ikke havde bestået kvalitetskravene - de gjorde hvad som helst for at overleve til sidst - derfor KAN den motor have andre problemer end det berygtede FICHT system - den kan også have fx en gearkasse med potentielle problemer

Den sidste OMC årgang var modelårgang 2000 og der hed de Ficht Ram

• #3   9. nov 2008 Den er langbenet og sælger forlanger ca. 50.000.
    Er der en fair pris eller helt hen i hampen ??

• #4   9. nov 2008 Helt ude i hampen..
    Du skal ikke give mere end 35

• #5   9. nov 2008 35 !!!!
    arhh det er lige lovligt langt nede...du skal være heldig at få en pæn motor fra start 90ér til 35
    på dba. er der en 150hk Mercury SaltWater fra 2000, til 43½.

Så prøv at presse Ficht Ramén ned i det prisleje...

• #6   9. nov 2008 Ved huges marina i tranås sverige har han haft 2 stk 150 hk fichts til salg i 5 år for 40000 skr - men ingen vil købe dem........så larsès pris er nok det maksimale du skal byde på den - husk på den kan være svær at komme af med igen

• #7   9. nov 2008 Prisen er sejlfølgelig også afhængig af hvor meget den har gået men jeg mener ikke den er mere værd end 35k.

Michael - på dba tror folk jo at de sælger guld smiley Den saltwater som er til salg får ejeren maks 25k for, da den er med XL ben (25") og passer til meget få både herhjemme..

• #8   9. nov 2008 Iøvrigt lidt sjovt at motoren (mercury Saltwater) på sælger US BOAT IMPORT's hjemmeside en en 125 hk ;);)
    www.usboat.dk/index.asp?menuID=C33

Det siger da vidst en hel del om den forhandler..!! STAY AWAY...

• #9   9. nov 2008 ja det kan se..det er osse blevet til en 2002.. smiley
    men det var nu osse kun et ex.

men jeg tvivler stadig på at man får den for 35kilo.
    men ellers kan man bare vente til der kommer et tilbud på en motor man har kendskab til.

jeg mener,,,men køber jo ikke et produkt der har et dårligt ry...det dårlige ry kommer jo af en grund..

Kommentér på:
Evinrude 175 HK Ficht Ram

Annonce