{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.467 visninger | Oprettet:

Ny skrue til båd (acceleration) {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for meget mere acceleration på min båd, så derfor vil jeg gerne have ny skrue. Er der nogle der ved hvilken stigning og hvilket mærke der er bedst?

Motoren er en 175 hk Evinrude V6 ocean pro.

mvh

René

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny skrue til båd (acceleration)
  • #1   13. jul 2009 Hvad har du på nu?

• #2   13. jul 2009 Jeg har en tre bladet skrue på (meget slidt).

Skal der flere blade på eller skal den bare være mindre for at give mere acceleration?

mvh

René

• #3   13. jul 2009 Det hele afhænger af stigning og str. vil jeg mene. Så vi skal vide hvad stigningen er og hvor stor propellen er nu smiley

• #4   13. jul 2009 Der står nogle numre på den skrue du har nu. typisk 14.5x21p hvis du får flere blade på fx en 4 bladet så får du 33% mere greb i vandet, personligt er jeg glad for min firbladede på min båd. min far har lige invisteret i en 4 bladet solas alu fra nyt drev.dk en 14.5x21P som han er utroligt glad for mega optræk og en super topfart. han havde før en 25p mirage stål som den gik MEGA stærkt med men intet optræk what so ever! anbefaler den propel på det varmeste og så er den oven i købet til at betale. på både i din og min størrelse kan du ikke mærke forskellen på stål og alu propel. bortset fra prisen smiley

• #5   13. jul 2009 jeg vil prøve at de tal der står på skruen senere idag.

tak for de mange svar indtil videre.

• #6   14. jul 2009 på skruen står der 15 x 17 og et andet langt tal 391200?

er det en 15 eller 17 tommer skrue jeg har på? og hvilken highfive skrue ville evt være bedst til min motor?

mvh

René

• #7   14. jul 2009 Hvad har du af topfart nu? tror sagtens du kan smide en 21P eller 23P på den. men hvis du også vil have lidt fart ville jeg tage en 4 bladet...

• #8   14. jul 2009 jeg har ikke målt topfart. Men den vil ikke plane, den stiller sig meget op med stævnen. Jeg har max givet den 2400 omdrejninger og der planer den ikke. Jeg tror ikke der kan komme større skue på for som kommer den til at ramme op mod bunden af drevet.

Jeg tror også jeg vil anskaffe mig en 4 bladet skrue, som du siger. Men hvis der står 15 x 17 hvad størrelse er det så?

mvh

René

• #9   14. jul 2009 du har 175hk til ca. 1200kg så kan du sagtens sætte større skrue på. umiddelbart må den maskine tage 4600rpm. skruen bliver ikke større, du ændrer hvor meget den teoretisk flytter sig på en omgang. den du har nu flytter sig så 17" på en omgang TEORETISK! smiley

• #10   14. jul 2009 ville det godt kune lade sig gøre at sætte en 21" skrue på?

mvh

René

• #11   14. jul 2009 Umiddelbart ja, den er mest universel, selvfølgelig hvis du skal trække wakeboard hele dagen er en high five bedst og hvis du bare skal have fart på så er en Mirage 21p eller 23 p en go prop men en 4 bladet alu er overraskende god, dk´s bedste priser er vist pt. stadigvæk hos nytdrev.dk

• #12   15. jul 2009 tak for de gode svar.

Kommentér på:
Ny skrue til båd (acceleration)

Annonce