1.381 visninger
|
Oprettet:
? til jer med alpha one gen II.. {{forumTopicSubject}}
Hejsa Alle.
Jeg har skiftet alle pakdåser og oringe i mit drev, men nu kommer jeg i tvivl efter at have samlet det hele..
Hvor meget kan i skubbe jeres skrueaksel ind og ud? jeg har et slip på ca 3mm.. er det normalt, eller skal den store indvendige "møtrik" så spændes længere ind?
Der står intet om det i den originale mercruiser manual
Det er IKKE sideværs, men ind/ud af drevet..
Mvh
Morten
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 628
Studerer du drevet nøje vil du se at der er et par shims der styrer det aksiale spil - men mercury har ingen "kritiske" max mål på det.
Jeg har set drev der havde 10 mm - og kun ganske få der var nede på 2-3 mm
Så der er intet galt med dit drev
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 28 Svar: 643
Nå men så er den jo snart klar til vandet, selv mine trimcylindre har fået nye oringe
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 628
Don O på Iboats siger det er helt ok med i hvert fald 10mm - men lidt mere skulle heller ikke betyde noget
Man kan justere det ned ved at sætte andre shims på det bagerste gearhjul mellem akslen og gearhjulet - men dine 3mm er som på et nyt drev
Har du trykprøvet det - bare så du ved det er tæt?
feb 2008
Nej er ikke trykprøvet, gør jeg næste år, jeg er 100% sikker på det arbejde jeg har lavet
feb 2008
Ok, jamen så er mit drev jo som det skal være
Og tak for tilbuddet, men jeg har skiftet alle pakninger, oringe og pakdåser, så jeg er ikke et sekundt bekymret om at drevet er tæt, jeg tester det til efteråret når det kommer op og jeg skal skifte olie
? til jer med alpha one gen II..