{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

? til jer med alpha one gen II.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa Alle.

Jeg har skiftet alle pakdåser og oringe i mit drev, men nu kommer jeg i tvivl efter at have samlet det hele..
Hvor meget kan i skubbe jeres skrueaksel ind og ud? jeg har et slip på ca 3mm.. er det normalt, eller skal den store indvendige "møtrik" så spændes længere ind?
Der står intet om det i den originale mercruiser manual smiley

Det er IKKE sideværs, men ind/ud af drevet..

Mvh
Morten


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  ? til jer med alpha one gen II..
  • #1   15. maj 2008 Dit drev lyder til at være.helt normalt...de få mm slup ind ud (aksialt) er uden betydning og det har selv nye drev

    Studerer du drevet nøje vil du se at der er et par shims der styrer det aksiale spil - men mercury har ingen "kritiske" max mål på det.

    Jeg har set drev der havde 10 mm - og kun ganske få der var nede på 2-3 mm

    Så der er intet galt med dit drev


  • #2   15. maj 2008 Tak ENN smiley spørg lige om man bliver bekymret, når man ikke kan huske hvordan det var før smiley

    Nå men så er den jo snart klar til vandet, selv mine trimcylindre har fået nye oringe smiley


  • #3   15. maj 2008 Selvfølgeligt bliver man bekymret når man opdager sådan noget - jeg var selv for en del år siden ved at s.... et vist sted da jeg havde renoveret en Suzuki gearkasse - og så havde ca 10 mm aksielt slup - så jeg fes rundt til et par forhandlere og mærkede på nye motorer - de har det alle

    Don O på Iboats siger det er helt ok med i hvert fald 10mm - men lidt mere skulle heller ikke betyde noget

    Man kan justere det ned ved at sætte andre shims på det bagerste gearhjul mellem akslen og gearhjulet - men dine 3mm er som på et nyt drev

    Har du trykprøvet det - bare så du ved det er tæt?


  • #4   15. maj 2008 Hehe ok, så er jeg ikke den eneste i verden smiley

    Nej er ikke trykprøvet, gør jeg næste år, jeg er 100% sikker på det arbejde jeg har lavet smiley jeg tager nok et oliecheck efter en uges tid i vandet, så er det hurtigt at se smiley


  • #5   16. maj 2008 Hej Hans H smiley

    Ok, jamen så er mit drev jo som det skal være smiley
    Og tak for tilbuddet, men jeg har skiftet alle pakninger, oringe og pakdåser, så jeg er ikke et sekundt bekymret om at drevet er tæt, jeg tester det til efteråret når det kommer op og jeg skal skifte olie smiley


Kommentér på:
? til jer med alpha one gen II..

Annonce