{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.774 visninger | Oprettet:

Til jer der sætter garn.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har haft sat garn ude ved sondrup/alrø....det eneste der var i var 90 krabber og ingen fisk.....og jeg sat garnet på ca 1-1½ meter vand på sandbund...så jeg forstår slet ikk hvorfor der ingen skrubber var i....

Hvor sætter i jeres garn med gevindst af skrubber og evt ørred og makral?????

I østjylland og omegn:D


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Til jer der sætter garn....
  • #1   2. aug 2012 jeg vil tro du skal ud på 6-10 meter vand for og fange flade på den her årstid .

    er far sjælland så kender ingen pladser ovre ved dig

    nicolai


  • #2   2. aug 2012 du skal ud på meget dybere vand. om vinteren hvor vandet er koldt kan du sætte det inde på omkring 2 meter vand. og sommer hvor det er varmt søger fladfiskene ud på dybere vand. prøv og sæt dine garn på omkring 10-15 meter vand så er der helt sikkert fisk i.

    og det med krabberne er fordi du er så langt inde smiley


  • #3   2. aug 2012 aha.......derfor!!!!! og jeg som ellers mente at de var inde på helt lavt vand.....hmm tror jeg vil prøve på dybere vand så:D

    Jeg kan lige sige at der sad 2 makraller i, men der var kun skelettet tilbage....så jeg tror krabberne har været der lige så snart de gik i:D


  • #4   2. aug 2012 så har lige et spørgsmål mere...hva bruger i som " anker " for at holde flaget så garnet ikk flytter sig???

  • #5   2. aug 2012 jeg bruger bare nogen store gamle jernkæder der vejer omkring 5 kg (:
    ellers er der mange der støber et anker. bare ta en spand eller noget andet og bland noget beton. så lav en form der vejer omkring de 5 kg. husk og sørg for det er et hul igennem til du kan binde garnet fast i ankeret


  • #6   2. aug 2012 Har selv taget ca 75 flade til fryseren indenfor den sidste uge - alle på + 10 meter vand ved Horne på sydfyn.
    Men for dansen der er mange små - smider ca hver 4 ud igen.


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 2 Emner: 9 Svar: 63
    #7   2. aug 2012 Hvad tid halede du garnene? På den her årstid skal du sætte garnene om eftermiddagen/aften, og hale dem igen tidligt om morgenen, ellers får du et stort krabbeproblem. I hvert fald på den dybde du fisker med.
    Angående dybde, så kan du sagtens fange fladfisk, selv på 1,5-2 meter vand, det har vi da altid gjort der hvor jeg kommer fra, og det er ikke unormalt med 20-30 stk i tre garn. det er bare om at finde det rette sted. smiley
    Anker er helt klart det mest optimale til at binde garnene i, da et anker på 3kg holder lige så godt som en betonklods på f.eks 5kg, da den har "Arme" og kan derfor bedre bide sig fast. Jeg bruger selv paraplyankre http://www.shipshop.dk/4_kg_paraplyanker_foldeanker_-p-207.html da de er nemme at folde sammen og derfor fylder mindre og heller ikke hænger fast alle mulige steder smiley


  • #8   3. aug 2012 Enig - garnene skal op senest kl 7 og gerne før, så det er ud af fjerene! smiley

  • #9   3. aug 2012 kan lige meddele at kl 17:00 sætter jeg garnet....nogle gange først ved kl 20:00 tiden, og så er jeg ude ved garne igen kl 05:30 senest



  • #10   21. mar 2018 Jeg har et net på 45 meter. Det sætter jeg ud på 10 meter vand kl. 9.30 og tager det op kl. 17.00. (jeg er ikke morgenmand). Der er mellem 2 og 7 stk. hver gang. Ofte 5 stk. Det er Rødspætter og Skrubber, men også et par Pighvar. Mere end det kan konen og jeg ikke spise, så det er fint nok for mig. Så er der heller ikke så mange Krabber. 5 - 10 stk.
    Mvh Allan


  • #11   22. mar 2018 Undskyld min uvidenhed men flere skriver at fiskene går dybt om sommeren og på fladere vand om vinteren - og samtidig anbefaler I 10-15m vand.... er det ikke dybt vand når vi nu stadig har vinter? smiley

    Jeg er ikke selv garnfisker, men vil da gerne vide hvor de flade gemmer sig til en søndag med stang og en pils på snor


Kommentér på:
Til jer der sætter garn....

Annonce