Motor går ikke i indgreb {{forumTopicSubject}}
Hejsa....
Jeg har lidt problemer med min motor... problemet er at når jeg går fra neutral position og sætter den til at sejle fremad, så skal jeg op på adskillige omdrejninger, før at motoren går i indgreb.
Når så at motoren går i indgreb, med relativ høje omdrejninger, så gør den det i et hug, med for høj fart tilfølge... problemet er størst når jeg går i havn og skal ind på min plads....
Er der nogen der har en ide om, hvad pokker det kan være...
En anden ting er, at jeg har en fornemmelse af, at turboen ikke virker.... den hyler ikke, når omdrejningerne ellers burde sige at den skulle gå i indgreb....
Håber at der er nogen der kan hjælpe og hvis det kræver besøg af en bådmekaniker, så evt. kan anbefale en tæt på Brejning Lystbådehavn (Vejle).
God sommer til alle derude....
Mvh. - Allan
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Svar: 83
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 50 Både: 4 Emner: 107 Svar: 353
sep 2010
Følger: 1 Følgere: 5 Både: 2 Emner: 46 Svar: 68
Ang. hvilken motor og drev, tænkte jeg at det stod i beskrivelse af båden, på min profil.... men det er: Volvo Penta KAMDP 32, 170 hk, med duoprop Z drev og ja, det kunne jeg selvfølgelig havde skrevet.... sorry
Kablet er ikke blevet skiftet, men der er et kabel, som har været lidt løst, som jeg har spændt op... men det var efter at problemet var opstået... og det ændrede ikke nogle ting.
Måske der skal justeres noget mere.... ?
aug 2008
Følger: 19 Følgere: 50 Både: 4 Emner: 107 Svar: 353
Motor går ikke i indgreb