{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trailer bremse !
  • #1   2. sep 2007 Uddyb venligst....

• #2   2. sep 2007 det er nok din påløbsbremse.
    gar du prøvet at ruske/banke lidt på ankerpladerne bagpå hjulene eller kablerne.
    måske lidt smørelse vil være på sin plads.

• #3   2. sep 2007 det er helt sikkert påløbs bremsen. Er også sket for mig.. Du kan også give den et lille ryk fremad med bilen

• #4   2. sep 2007 det beste er nok et eftersyn og skal du rykke den løs skal det være ved at skubbe baglæns slipper let den vej.udgå at køre bremsen undervand og læg en klods for hjulet i stedet for at bruge håndbremsen i længere tid.

• #5   2. sep 2007 Min trailer holder med håndbremse på altid når jeg ikke bruger den.. Det har den ikke taget skade af!!!!

• #6   2. sep 2007 Okay, traileren er helt ny og har slet ikke været i vandet. Så tvivler på det har noget med vand at gøre. ..

Men ja, det er nok påløbsbremsen så. Det sker nemlig hver gang den holder stille. Den holder på et ligge skrå plan så det er desværre nødvendigt at tage håndbremsen

• #7   2. sep 2007 Nej, syntes også det er underligt ...

Vi havde det samme problem med vores gamle, men i dag da jeg skulle flytte båden, sad den virkelig godt fast traileren.

• #8   2. sep 2007 Jeg havde samme problem som Anders og Mark har beskrevet.
    Jeg havde den til service. da jeg var over for at få den til service snakkede jeg med dem og de sagde det kunne godt være bremse klodserne der havde små kanter på sig.

• #9   2. sep 2007 Okay, hvad vil det sige ?

Skal de så slibes eller hvordan fikser man det problem ?

• #10   3. sep 2007 du må ikke selv pille ved bremserne det skal der et godkendt værksted til.

Men det man gør er man piller klodserne ud og sliber kanterne med en fil og samler det igen.

• #11   3. sep 2007 Ja, hvorfor skulle man ikke må det ?

Ikke fordi jeg har tænkt mig at gøre det, men det lyder da underligt.

• #12   3. sep 2007 alle må lave bremser på små som store køretøjer, men kun en elektriker må lave el i dit hus [ tåbeligt ] jeg tror at det er dine bremsebakker som ruster fast i tromlerne pga fugten i vejret, ser det tit på mit arbejde når en lastbil trailer har stået længe, det er blot underligt at de ikke gør det på min bådtrailer som altid står bremst [ den kører med alko aksel ] hved ikke hvad der sidder på din trailer

• #13   3. sep 2007 Selvfølgelig må man selv lave bremserne på sin trailer. Ligesom man må lave dem på sin bil. Typisk vil det være jernrester i asbesten på bremsebakkerne, som ruster sig fast på bremsetromlen. Normalt kan man køre en lille tur med traileren for at løsne det. Hvis de er helt låste kan man evt hæve traileren med en donkraft, afmontere hjulet og banke med en hammer på tromlen for at løsne rusten. Når trailerne bliver lidt ældre kan bremsekablerne ruste sig fast, og så hjælper det ikke at banke på tromlerne. Forebyg dette ved at smøre kablerne grundigt (en smørenippel til kabler kan købes for 20 kr hos thansen). Normalt frarådes det at bruge håndbremsen når man parkerer idet der er sandsynlighed for at bremsen låser. Derfor er der typisk kiler med traileren, som kan sættes under hjulene for at holde den stille.

Kommentér på:
Trailer bremse !

Annonce