1.103 visninger
|
Oprettet:
Båd trailer: skive bremse {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Har prøvet at google lidt uden held så jeg tænkte nogen herinde måske har info om følgende.
Hvorfor har båd trailere i DK ikke skive bremser? I min optik burde det være bedre da de har bedre bremse evne og lettere at vedligeholde? Og derudover er lettere at skylle af og derved også burde holde bedre.
Kan man købe aksler der har dette og er godkendte?
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
jun 2009
Følger: 8 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 50
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 308
skiverne vil nok være den største udfordring, prøv bare at stil bilen i regnvejr et par dage, kig på dine skiver de bliver hurtigt røde af rust.
feb 2017
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 27
Men det kan vel ikke være så stor forskel iht. at alle biler køre i en blanding af vand/sne og vejsalt?
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Skive bremser de bruger hydra, de eneste mekaniske jeg har set er på cykler, så tror ikke det er opfundet endnu til trailer.... lastvogne bruger luft og tromler på deres hænger.. har heller ikke set på dem.... sååååååå kan du opfinde et skivebremse system til trailer.... det kunne være fedt.... men som de andre skriver, så bliver rust nok et problem....
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 1 Svar: 132
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Typisk at de må/kan lave alt muligt sjovt, der er helt andre boller på suppen der over..
Tror ikke folk gider at bruge oseaner af tid på at opfinde noget i vores lille land, da det ikke er besværet værd her pga det aldrig ville kunne føres ud i livet pga den gamle forstokket måde det hele skal være på
Ved godt det skal være sikkert og alt det der..... men folk skal kunne afskrive sig at tænke selv, ellers kan det ikke godkendes..... lær heller folk at tænke selvstændigt og tage ansvar, det er sgu sørgeligt, tænk på mange af de gode ideer der ikke bliver prøvet af... lav da en regel hvor det er oplyst at det er et projekt på prøve basis, så brug osv er på HELT eget ansvar, selvfølgelig må der gerne være et vist opsyn og godkendelses myndighed.. men ellers GO GO GO
Århhh det lettede
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 1 Svar: 132
aug 2013
Følger: 1 Følgere: 575 Både: 2 Emner: 28 Svar: 1.116
Båd trailer: skive bremse