8.748 visninger
|
Oprettet:
Vand i motorolie! {{forumTopicSubject}}
Hej!
Hvis man har en Mercruiser motor 3.0, som har fået det problem at der komme vand i olien, hvad kan det mon skyldes?
Kan det betale sig at rep. Motor er kun 3 år, og har gået ca. 100 timer
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 4 Emner: 8 Svar: 67
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 628
-En toppakning
-Frostsprængt motor
-Tæret manifold
jul 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Både: 6 Emner: 15 Svar: 88
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 628
Er det en manifold så vil man også kunne opleve at motoren efter stilstand er svær at tørne - hvis der står vand i en cylinder - vand kan nemlig ikke komprimeres som luft kan.
Udover selve manifolden og knæet så kan det også være pakningen mellem knæ og manifold der lækker
Jeg ville starte med at lave en kompresionstest på motoren for at se om det er en toppakning + en leak down test (sætte trykluft på cylindrene og lytte/se efter lækager)
Hvis motoren kun er 3 år er der en chance for at det kan dækkes på garantien - jeg mener de har 3 års garanti på motorene har de ikke det?
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Både: 2 Emner: 10 Svar: 119
det skete for mig sidste år og koste en ny motor..
men som esben N siger.. du skal nok satse på en af de ting.
-En toppakning
-Frostsprængt motor
-Tæret manifold
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Det kostede forhåbentlig ikke 10.000 kr at skifte en toppakning???
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 628
Skal toppakningen skiftes skal man helst også planslibe topstykket - 10kkr er måske i overkanten men 5kkr for hurtigt ben at gå på
Hvis også manifold og knæ skal skiftes - ja så løber det let op i 10kkr
Sejler din båd i øvrigt i saltvand eller ferskvand? er den med 2 kreds kølesystem eller bruger den søvand direkte til køling?
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Både: 2 Emner: 10 Svar: 119
aug 2006
Følger: 1 Svar: 18
Vand i motorolie!