{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.627 visninger | Oprettet:

lars i
lars i
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

volvo b 20 med z drev aq 270 {{forumTopicSubject}}

hej er der nogle der kan hjælpe mig.
jeg har købt en gammel båd hvor der sidder 2 volvo b20
motore i . Den ene er defekt så jeg købte en b20 bilmotor. da jeg satte den i viste det sig at der var et ekstra hul til køling ved siden af termostaten. er det et andet topstykke der bruges til både eller kan man bruge
et alm. topstykke

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  volvo b 20 med z drev aq 270
  • #1   18. jun 2007 Du skal have et ''bådegnet'' topstykke. På http://www.kkemotorer.dk/ skulle det være til at finde. En std. B20 fra eksempelvis amazon har 85 hk hvorimod B20 marineudgaven (AQ130) har 130 hk. Det skyldes 2 karburatorer samt større ventiler i det maritime topstykke.

• #2   18. jun 2007 Jeg har selv lige lagt en b23 bilmotor i min båd, i stedet for den oprindelige b23 marine udgave der var færdig. Forskellen på de to motore er svær at finde. dog var der et hul i topstykket som har været til bilens varmeapparat. Dette har jeg blot blændet af, da det ikke har nogen betydning for kølvandets cirkulation i motoren. Kunne det tænkes, at det hul du taler om ligeledes har været til et varmeapperat, da der også her er tale om en eks bilmotor. I så fald ser jeg ikke noget galt i at du blot blænder den af.

• lars i
    lars i Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   19. jun 2007 hvis jeg har de 2 karburatore (fra den tidligere bådmotor) kan jeg så bruge dem til til det bil-topstykke uden at skifte ventiler.(det håber jeg ,da det passer med manifoldet)

• #4   21. jun 2007 ja der er lidt forskel på top stykkerne det lille hul ved termostaten er der hvor vandet kommer ind på en bådmotor på bil motoren kommer vandet ind fra vand pumpen der sidder lige under toppen og tætner med en gummi ring jeg har set nogle på en svensk hjemmeside der har fået lukket det hul til og har borret et nyt ved termostaten som der er på din gamle motor du kan godt bruge karburatorene fra din gamle motor til den nye eller hvis dit topstykke fra den gamle ikke fejler noget kan du sette det på du skal også se efter knastakslen det er ikke den samme jeg mener den hedder P på båd motor og C i en bil motor jeg har selv lige bygget en bil b20 om til en aq130 MVH LARS

• Anthon C
    Anthon C Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Både: 1 Svar: 4
    #5   25. jun 2007 Undskyld jeg blander mig, for jeg ved umindeligt lidt om disse motorer, men jeg har lige købt en båd med en b20 motor og jeg har lidt svært ved at stille den rigtigt, så den går som den skal. I lyder meget rutineret i dette og derfor spørger jeg - kan man få en manual på dansk, så man kan klare det selv? På forhånd tak - Anthon

Kommentér på:
volvo b 20 med z drev aq 270

Annonce