volvo penta motor skift {{forumTopicSubject}}
Hej da min gamle B20 marine motor var defekt ( 2 plejnstangs lejer ødelagte) fik jeg fat i en billig bilmotor det var en volvo E 230 f , med karaporator , jeg monteret marine delene på denne motor uden størere problemer , det vil sige start krans , topstykke var bedre på B 20 eren så det blev brugt , søvands pumpe , strømfordeler , samt føler til olie tryk og kølevand , krumtappen er størere på 230 eren så bil remhjulet måtte på( det var lidt størere i diameter og gik på søvans pumpen , og tændings mærket passer ikke , det med en grov fil og motoren igang fik jeg filet det ned , tændings mærket er forskudt 5 grader så det skal man bare huske på ) , lideledes er motor vandpumpen ikke den samme og marine vandpumpen passer ikke på 230 blocken , så der var lidt arbejde i at få det til at passe sammen på varme veksleren . For at få max omd ned på 5600 gik jeg fra en 13x11 propet til en 13x13 .drevet er et 270 og båden en 1979 17 fod Bayliner Mutiny ( sjove båd navne de brugte i 70 erne ) da der kun kan være et foto her ligger jeg lidt flere på min profil , håber du kan bruge beskrivelsen Ingolf !
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 113
mvh Ingolf
sep 2013
Følger: 6 Følgere: 10 Både: 1 Emner: 11 Svar: 41
compresser det er da noget der rykker , blev selv tilbudt nogle turbo motore men det er nok ikke ok at køre saltvand igennem sådan en fætter og ombygningen så noget umulig ud .Men kan det betale sig at tune på en 4 cyl motor ,var det ikke lettere at finde noget med flere cubik , volvo har mig bekendt lavet 6 i række og V 6 / 8 , men igen passer de så på drevet osv og vejer jo også mere .så ja compresser det må du sende foto og lyd fil af når du når så langt
dec 2020
Følger: 1 Svar: 1
sep 2013
Følger: 6 Følgere: 10 Både: 1 Emner: 11 Svar: 41
volvo penta motor skift