{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olie til drev
  • #1   7. mar Volvo Penta SX drev kan enten bruge mineralsk eller fuldsyntetisk.

Hvilken årgang er dit SX drev? Kig evt. i instruktionsbogen, hvilken type olie der anbefales.

Navnet på emballagen er ligegyldig, men det er specifikationerne ikke.

Jeg har begge typer drevolier på lager til SX drev. Langt de fleste vælger fuldsyntetisk drevolie / GL5 specifikation i 75W90 - den tager jeg 280,- kr. pr. dunk ( 1 liter ).

• #2   7. mar det er 2006 årgang

• #3   8. mar Liqui Moly har 1 liter til 179 Kr. Den kan evt findes billigere andre steder

• #4   8. mar Priserne på olieprodukter svinger meget fra udbyder til udbyder.

Det vigtige er godkendelserne, som olien skal leve op til, og ikke producentens navn.

Ved at sammenholde de oplysninger, som producenten af drevet foreskriver til oliens kvalitet, kan man med et Produktdatablad på ethvert olieprodukt se, om den olie matcher den anbefalelsesværdige. Hvis ikke, bør man gå uden om.

Olie er ikke bare olie - der er i mange tilfælde tilsat additiver for at forlænge levetiden på de mekaniske dele. Alt dette og meget mere fremgår af oliens Produktdatablad.

Oliens produktdatablad skal være tilgængeligt på dansk, og udleveres på forlangende til kunden. Kan udbyderen ikke det, må olien ikke sælges i DK.

Volvo Penta drev har alle konuskobling, der ikke nødvendigvis lider skade ved brug af forkert olie, men risikoen for større slidtage er der absolut. Et nyt konuskobling system koster ca. 15K i reservedele + arbejdsløn.

Bemærk, at Mercedes-Benz heller ikke producerer deres egne olier. De bruger motorolie fra MOBIL1, og automatgearolien kommer fra Fuchs Titan - sælges denne olie gennem en autoriseret forhandler, så er det en "original" olie, og køber man den samme olie hos en anden udbyder, er den betragtet som "uoriginal" olie......

Til Volvo Penta SX drevet ville jeg vælge en fuldsyntetisk olie 75W90 / GL5 specifikation.
    Som sagt har jeg den på lager til tidligere oplyst pris...:)
    Du skal påregne ca. 2.2 liter til drevet, så køber du tre dunke, er der i overskud til næste olieskift.

Vær opmærksom på dine anoder. Anoder til Volvo drev tærer som udgangspunkt hurtigere end andre, fordi mængden af tæringsmateriale er mindre end til fx MerCruiser Alpha drevene. Du kan montere to ekstra anoder på din kaviationsplade, så er du godt dækket ind. Dem har jeg også til ca. 200,- kr. pr. stk.

• #5   14. mar @RAMBO For noget tid siden skrev vi sammen om maling af drev. Du havde noget på din hjemmeside, men jeg kunne ikke finde det. Kunne du sende et link.?

• #6   14. mar #5

Ser lige efter.

Kommentér på:
Olie til drev

Annonce