{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
417 visninger | Oprettet:

Problemer med start af Mercury 2t motor {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har ovenstående motor fra 2005 med kun 112 timer på tælleren. Jeg har haft den i 4 år og sejler kun på oktan 100.
Min udfordring er at den kan være rigtig svær at starte. Det virker som om den ikke får den rette mængde benzin og går ud efter få sekunder. Det kan tage 5-10 min inden jeg får den startet men når jeg så endelig får den i gang, så går den fint.

Jeg mistænker at kan være skidt i karburatoren, som en klump der skal skylles med ud inden der er hul igennem. Efter opstart og når vi sejler så synes jeg i øvrigt også at den lugter temmelig meget af benzin, så jeg ved ikke om den får lidt rigeligt at leve af.
Jeg har tidligere spurgt hos dem der servicerer motoren om de har nogle bud på hvad det kan være og de mener at det måske er karburatorerne som skal utralydsrenses, men det vil de formegentlig have + 10.000 kr. for inkl. udskiftning af pakninger, hvilket jeg tænker er voldsomt at ofre på sådan en ældre motor.

Så mit spørgsmål er om man selv kan rense karburatoren, hvis I er enige i at det nok er der fejlen ligger eller hvad tænker I?

I øvrigt undrer det mig at der umiddelbart ikke sidder et benzinfilter på motoren, så deri kan måske også ligge en del af forklaringen?

Jeg glæder mig til at høre jeres bud så jeg forhåbentlig kan få motoren tilbage i topform. 👍😊


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Problemer med start af Mercury 2t motor
Kommentér på:
Problemer med start af Mercury 2t motor

Annonce