2.301 visninger
|
Oprettet:
Problemer med Yamaha 115 hp V4 {{forumTopicSubject}}
Hey alle båd guruer!
Jeg har et problem med min bådmotor, som ikke vil tage gassen.
Når båden får 2/3 gas, begynder den af køre som om tændings tidspunktet ikke er rigtigt, og vil ikke stige i omdrejninger derefter.
Den eneste løsning jeg har fået til at fungere, er at give den elektronisk choker, hvorefter den gerne vil tage flere omdrejninger.
Det skal siges, at jeg allerede har renset karburatoren med ultralyd, uden noget form for forbedringer.
Er der andre der har haft lignende problem, og som kan komme med et hjælpende ord?
Mvh. Thomas S. Karstensen
aug 2015
Følger: 4 Følgere: 593 Både: 2 Emner: 2 Svar: 242
Kan være der er problemer med brændstofpumpen.
Man kan evt. tilslutte karburatoren direkte til en lille "test tank" for at se om den så vil tage gassen
http://www.kgi.dk/product-13197.php
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 1 Svar: 4
Har allerede prøvet med en anden tank, hvor jeg blev ved med at pumpe bolden hårdt, hvilket desværre ikke hjalp.
Det skal siges at båden sejlede godt, men at den startede med problemet, ude på vandet .
Desuden giver den elektroniske choker ikke ekstra brændstof .
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
Desuden giver den elektroniske choker ikke ekstra brændstof .
det er da hvad en choker gør
aug 2015
www.youtube.com/watch?v=eHOCKA2nFOU
jul 2011
Den første funktion, er som du nævner at lukke for luft til strømningen, og den anden funktion, giver et elektronisk signal til styre computeren (tror jeg)
Jeg har forsøgt mig manuelt at lukke for luftstrømmen uden det hjæper. Men hvis jeg i stedet frakobler den funktion, der lukker for luften,
så den kun får det elektroniske signal, så kommer den.
Jeg har en teori om, at den går i et ''nød'' program, så den ikke kan tage alle omdrejningerne. Motoren reagere nemlig som om, at den går i en form for begrænsning.
Motoren laver ikke det samme nummer, som på den video du finder, den starter nemt, det er først når den får 2/3 gas. at den laver tændings fejl.
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
jul 2011
aug 2015
Problemer med Yamaha 115 hp V4