Svært ved at styre udenbords motorbåd {{forumTopicSubject}}
Hej herinde
Jeg har prøvet at søge på mit topic inden jeg skrive denne tråd, men synes kun jeg kan finde noget på indenbords motor og meget omkring drev.
Jeg har en uttern d55 exclusive med en mariner 100hk udenbordsmotor som jeg har svært ved at holde kurs med. Den er enormt nem at dreje men der sker bare ikke noget førend den virkelig drejer styrbord/bagbord. Er ny i faget og med mine ord vil jeg kalde det voldsomt ratslør og jeg ender med at zig zagge fordi hvilket gør det enormt svært navigere specielt når jeg skal “parkere” i en meget smal bådplads.
Det skal siges det både ved høj og lav fart men mærkes naturligvis mere ved lav fart hvor behovet for små retningsbusteringer er større.
Kan i hjælpe en uerfaren sejler og evt guide mig til andre tråde jeg selv ikke kunne finde?
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 74 Både: 1 Emner: 18 Svar: 1.376
Men hvis vi tager "sløret" først, kan du prøve hvor meget du skal dreje rattet før din motor flytter sig. Er det en telefleks styring er der lidt slør, men skal du dreje rattet mere end 10grader før motoren begynder at flytte sig, er der noget galt.
maj 2019
Følger: 4 Følgere: 8 Både: 1 Annoncer: 2 Emner: 1 Svar: 259
Udluftningen kan du lave med en ½ liter vandflaske... et billede er nok bedre end 1000 ord..
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Svært ved at styre udenbords motorbåd