4.591 visninger
|
Oprettet:
Yamaha 50 hk 4-takt olie i udstødning {{forumTopicSubject}}
Hej
Har sådan en yamaha 50 hk 4-takt, som egentlig kører som den skal.
Det eneste jeg har bemærket er at der kommer forholdvis meget (nærmest så vandet er sort) olie med ud fra udstødning ved propellen. Jeg har tjekket tændrør og de er kul sorte. Motoren ryger ikke specielt meget i tomgang, men ryger en smule sort når den får gas. Motoren smider ikke olie når den står til opbevaring, og der er ligeliges ikke noget at se inde under hætten, som skulle være utæt.
Er der nogen med forstand på dette område, som kunne have en forklaring på, hvorfor motoren smider olie ud gennem udstødning?
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
Så kommer der for meget olie forbi stemplet, og op på toppen af det, og så vil den svine tændrørene til, samt smide en masse brændt olie ud i udstødningssystemet, som så igen kommer ud via. udstødningens udgang, som er nede ved propel-akslen..
Det kan formentlig konstateres hvilken cylinder den er gal med, ved at kompression-teste den.
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
Det kan ikke være nogen form for pakning som er gået?
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
Jeg har lige testet kompression på alle fire cylinder.
Cylinder 1 kom op på cirka 150 psi 2 hurtigst
Cylinder 2 kom op på cirka 135 psi 3 hurtigst
Cylinder 3 kom op på cirka 155 psi hurtigst ( ang. Stigning af tryk)
Cylinder 4 kom op på cirka 125 psi 4 hurtigst
Derudover kunne jeg se at der er olie i kanten gevindet hvor tændrøret skrues i
Måske kan disse informationer hjælpe med at identificere problemet.
aug 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 21 Svar: 354
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
Jeg hælder stadigvæk til at det er knækkede eller slidte ringe, der er problemet..
Jeg må lige spørge, om det er alle tændrørene, som bliver smovset ind, da det burde være værst på cylinder 2 og 4
Ved du hvor meget tryk den burde have på cylindrene ?
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
Nu begynder du at nævne noget helt andet, nemlig benzinen, som er et fuldstændigt andet problem ? Da du ikke rigtigt ved om det er olie eller benzin, så burde du nok, lade en marine-mekaniker kigge på den, da det er umuligt at råde dig, når problemet kan være både det ene og det andet...
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
Men alt andet lige, så er du altså et bedre valg end mig, hvis man har problemer med en påhængsmotor, hvor det ikke længere drejer sig om de mere almindlige ting, hvor man kan rådgive ud fra sund fornuft og almindelig viden.
Så når det viser sig, at problemet netop er sådan et, så er jeg ikke meget værd som rådgiver, der tager sådan nogle som dig over ..
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
Jeg har, som de fleste, skilt en masse knallertmotorer ad i stumper som dreng, og senere Gokart motorer og de Mc´er og biler jeg havde. Så var det helt naturligt, at jeg også begyndte at skrue i mine og vennernes påhængsmotorer, når der var problemer med dem, men med de mere moderne motorer, er der alt for meget elektronik, til at jeg kan hitte ud af det, så der står jeg helt af, og overlader det til jer prof. mekanikere...
Yamaha 50 hk 4-takt olie i udstødning