Seadoo xp 800 ccm 1997 vil ikke starte. {{forumTopicSubject}}
Hej .
Jeg overvejer at bytte en lille båd jeg har med en seadoo xp bombardier 800 ccm fra 1997.
Men den vil ikke state siger han . Der er fin kompression på den.
Han siger at den sejlede fint da den blev stillet ind for 2 år siden . men om det passer ved jeg selfølgeligt ikke ?
Hvad er der ellers jeg lige skal være opmærksom på ?
jeg er selfølgelig indstillet på at der sikkert skal kostes lidt penge i den men jeg er jo ikke interesseret i at brænde nallerne..
Men jeg tænker at så længe kompressionen er ok kan det vil kun være noget strøm ellers noget med benzin tilføjelsen.
Håber i kan byde ind med noget konstruktivt til mine overvejelser .
Mvh Kristian.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 12 Både: 3 Emner: 47 Svar: 217
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 12 Svar: 7
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Både: 2 Emner: 27 Svar: 1.075
med hensyn til motor vil jeg nok være lidt bekymret. Hvis den er blevet konseveret ordenligt ved henstilling så kan den stadig være ok, hvis ikke, så kan du godt påregne en ny krumtap samt krydspinde da de ruster på lejepanderne med haveri til følge.
grunden til at den ikke starter kan skyldes at caboerne er fyldt med vand og ir, samt at difiogrammen er blevet stiv, så de skal renoveres, det kan også skyldes en tændings fejl.
med hensyn til renovering er 787 det billigste at lave i dele, men hvis den skal have hele turen med ny krumtap+stempler+opboring+pakning, så kan du godt påregne ca 10000 i dele
Seadoo xp 800 ccm 1997 vil ikke starte.