{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.545 visninger | Oprettet:

E tec 50 hk . ? {{forumTopicSubject}}

Hej !
Går lidt i tankerne med at udskifte min 30 hk Yamaha 4takt efi ,evt. Med en 50/60 hk Yamaha 4 takt efi.

Men nu er jeg faldet over en 50 hk E tec ,hvordan er motorgangen på sådan en , da det er en 2 cyl. rystelser i tomgang og ved trolling fart ?

Og kan den lugtes i medvind når man fisker ?

Mvh Steen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  E tec 50 hk . ?
  • #1   16. jul 2015 Det er en 2 cyl. Men det der adskiller sig mest ved E tec teknologien, er det er en 2 - takts motor, sammen med Tohatsu og enkelte Mercury/Mariner modeller, er de, de eneste på markede. De kræver mindre service og reagere lidt hurtigere på gassen, vægt mæssigt har nogle af modellerne også en fordel, specielt sammenlignet med lidt ældre 4-takt. Mine erfaringer er de nyeste 2 taks stadig oser, larmer og bruger mere brændstoft end tilsvarende størrelse 4 taks.

• #2   16. jul 2015 Du har ret i at E-Tec kan ose/lugte lidt mere (i tomgang og ved meget lav fart, men de færreste oplever dette), larmer lidt mere (ved visse omdrejningstal) og bruger lidt mere brændstof i forhold til en 4-takt, men tilgengæld er der et hav af fordele ved E-Tec, kontra 4-takt:

Lav vægt
    Lav pris (typisk i forhold til Yamaha og Honda)
    Enkel konstruktion (dvs. færre dele som kan gå i stykker og nemmere at reparere = billigere driftudgifter)
    Nem at vedligeholde
    Kræver service sjældnere (E-Tec er hvert 3. år/300 timer)
    Ingen tandrem (det har 4-taktere ofte, hvilket heller ikke er helt billig at udskifte)
    Maximal acceleration og topfart (er ofte en del hurtigere end en 4-takt med tilsvarende antal hk. - dvs. man skal faktisk vælge en 4-takt med flere hk. og dermed også højere vægt/pris/brændstofforbrug osv. for at opnå samme præstationer)

Jeg har dog inget specifikt kendskab til motorgang/rystelser/lugtgener for en E-Tec 50 hk.

• #3   16. jul 2015 Jeg har ingen kendskab til e-tec, men er der ikke noget om at de ikke er så glade for at køre i lave omdrejninger ( trolling fart ) i lang tid.
    Min gamle 2 takts kunne ihvertfald ikke ( den var også fra ruder konge var knægt og der er sikkert sket meget siden da ) men ville da helt sikkert lige tjekke om den kan bruges til trolling ( hvis du skal bruge den til det ) det vil fan.... være surt at skulle rense/skifte tændrør efter hver tur.......

• #4   16. jul 2015 Kim S..
    Det er bla. såsom tomgangs kørsel -lugt-vibrationer-støj ,som jeg er interesseret i .
    Da E tec 50 hk er 2 cyl. motor .
    Men det er fint med lave vedligeholdelses udgifter og mere acceleration da vi af og til trækker en badering , men primært bruges båden til fiskeri ..

• #5   16. jul 2015 Havde 40, 50, 60 HK. E tec ikke været markant tungere end 4 takt, havde jeg nok også valgt sådan en, syntes i hvertfald den lille merudgift til brændstof og 2 t olie er godt givet ud, i forhold til det man spare på service og besvær.

• #6   16. jul 2015 Hvad er det for noget fis med at E-tev oser og lugter ???? jeg har nu haft 2 stk E-tec
    og de båder larmer og ryger mindre end min tidligere Yamaha 115 og så bruger den KUN 0,7 l/T ved 3 knob ,
    Jeg har prøvet at trolle i 3-4 timer og herefter givet FULD gas og båden SPRANG od af andet uden røg så jeg må da lige sige at hvis din E-Tec ryger eller lugter så er det da fordi du bruger en billig olie
    jeg bruger XD 100 , den er lidt dyrere end andre olier men til gengæld smører den bedre og ryger/ lugter ikke

• #7   17. jul 2015 Takker for jeres svar/input drenge !
    E tec'ken er klart med i mine overvejelser .. smiley

• #8   17. jul 2015 Super motor, også til trolling. Meget populær i Nordamerika, har selv en 150 E-tec

• #9   20. jul 2015 Hej igen !
    Har i dag været ude og kigge på en ny 60 hk Evinrude E tec , fin maskine .
    Hvad er jeres erfaringer med reservedele til denne motor , tænker på leveringstid og sådan ?
    Vh Steen

• #10   20. jul 2015 Jeg har ikke haft brug for nogen reservedele, men de jan købes på nettet, ellers spørg hos evinrude.dk

• #11   21. jul 2015 Takker endnu en gang for alle svarene smiley
    Det ender nok med min nye motor bliver en Evinrude E tec 50 - 60 hk ..

God sommer ! Til jer alle
    Vh Steen smiley

• jens P
    jens P Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #12   23. jul 2015 har 115 ho etec fra 2012, bruger den til fiskeri, har ingen problemer den oser ikke heller ikke hvis jeg ligger og trækker i flere timer. har den på en skibsplast 19 fod.

• #13   27. jul 2015 Så er valget truffet, det bliv en 60 hk Evinrude E tec.
    Takker for alle svarene smiley
    Vh Steen

• #14   27. jul 2015 Hvor købte du den henne?

• #15   27. jul 2015 Strandby marine super fin service.
    Evinrude-strandby.dk

• #16   27. jul 2015 Ok, drømmer selv om Evinrude G2 i 250 HK hvis jeg vinder i lotto smiley

• #17   27. jul 2015 Ja, det er helt klart en fin maskine smiley

• #18   27. jul 2015 hvis du kan nøjes med en E-Tec
    115 HO med 130 hk så er min til salg

• jens P
    jens P Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #19   29. jul 2015 Købte min i 4800 Nykøbing F. Strandby vej 19. God pris god service.

• #20   29. jul 2015 Hej jens.
    Ja, god pris på motoren og god service .
    Han tager med på første sejltur efter motor er monteret, for at være sikker på at alt ,er som det skal være mht. Propel størrelse motor omdrejninger osv . smiley
    Super fint smiley

Kommentér på:
E tec 50 hk . ?

Annonce