tændrør hjælp hurtig {{forumTopicSubject}}
nogen der kan fortælle mig hvad for et tændrør der skal bruges i min 7,5hk forelle motor.
har prøvet og søge lige på nettet. men synes ikke jeg kan finde noget omkring forelle.?
andre modeler man evt kunne samlige og tag fra?
nogen der har hørt om forelle motorer før?? synes engang jeg mindes det er en yamaha motor men er ikke helt sikker.
lortet køre ikke pisse godt var en tur i århus bugten i dag.
for det første var den ikke til og få liv i. men det kom den. når man så har sejlet en halv time, så begynder den og prut og skyde. hvor efter den går ud. og så kan den ikke starte igen. da den så har stået en 5 min tid kan den køre igen og køre og starter perfeck. i 15min så sker det samme igen. og efter en 4-5 gange kom jeg da heldigvis i havn. kunne forstille mig det var tændrøret den var galt med. andre forslag til hvad der kunne være galt.
skulle helst ha den fikset til næste weekendt der bliver jo godt vejr.
aug 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 7 Emner: 59 Svar: 172
Du skal spørge forhandler og få det rette tændrør, og så få den stillet, kan være blandingen er for mager, det kan koste et stempel hvis det går galt.
Thomas
sep 2006
Følger: 2 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 42 Svar: 168
og det virkede som tændingen. så tændrør eller tændspole. starter med og sæt et nyt tændrør i, så er det i hver fald udlukket.
det med tændrør er fordi jeg arbejde som automekaniker. så kan bestille tændrør hjem til billig penge skal bare ha et nummer på det.
apr 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 43 Svar: 238
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 16 Svar: 107
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 3 Emner: 21 Svar: 370
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Her er sgu` en maual for en 6HK Forelle.
http://www.derpoly.privat.t-online.de/fbb-forelle6-aussenborder.html
Men de skrev sgu` ikke meget om tændrør den gang.
Der står blot " Zündkerze M 14, Wärmewert 240 "
Men der findes så dette link til varmegraderne.
http://www.four-by-five.de/Zuendkerze.PDF
Og ud fra dette, vil jeg tro, at et
Champion L81,
NGK B7HS
eller
Bosch W4A2
er den type tændrør du skal have. Her passer gevind-størrelsen og varmegraderne. Men ved ikke om gevindlængden passer.
Jeg vil tro, at en 6HK og en 7,5HK kører nok med samme type rør.
sep 2006
sep 2006
takker mange gange
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
apr 2007
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 44
der er nogen der sejler med 4% selv om der står 2% på oliedunken.. fordi der står 4% i manualen.. men det er til den olie de anbefaler.. Oliehinden bliver så kraftig at den "kortslutter" tændrøret.
sep 2006
tændrør hjælp hurtig