{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.992 visninger | Oprettet:

Nicolaj H
Nicolaj H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Vægt {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Jeg skal ud og kigge på denne båd i morgen, og er kommet i tanke om, om jeg må køre med den med min bil. Min bil må trække 450 kg uden bremser og 800 kg. med bremser.

Er der en der kan se ud fra dette billede om hvad ca. vægte er på sådan en er båd, og om det er noget jeg må køre med ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt
  • Nicolaj H
    Nicolaj H Tilmeldt:
    aug 2013

#3   22. jun 2015 Takker for jeres bud på vægt smiley

Jeg krydser finger for det er Silas der har ret smiley

• Nicolaj H
    Nicolaj H Tilmeldt:
    aug 2013

#4   22. jun 2015 Det er da vægt på både trailer og båd der ikke må være over 450 kg. smiley

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #5   22. jun 2015 Du får ikke meget båd, trailer og motor til under 450kg.
    Det er jo hele baduljen du skal tælle med.
    Jeg tror ikke du kan køre det lovligt, men det er ikke langt fra.
    Jeg havde personligt nok gjort det

• #6   22. jun 2015 jeg tror Jens har ret . og med hensyn til at køre med overvægt , prøv lige at tjek hvad bøde overvægt koster .

• #7   22. jun 2015 En nordeck 15 skulle gerne veje ca 200-220 kg nu kan jeg ikke se hvilken motor der sider på, men regn med ca 1 kg på hk. så passer det ca.

men så er du jo også kun på ca 250 kg hvis det er en 15-20 hk motor der er på. så hvis du ikke fylder båden med en masse ting der vejen meget så skulle det sagtens kunne lade sig gøre

vh jimmi

• Nicolaj H
    Nicolaj H Tilmeldt:
    aug 2013

#9   22. jun 2015 Der sider en lille 8 HK motor

• #10   22. jun 2015 jens det er det jo i følge deres egen data at den vejer 200 kg så lige der er der ikke det store at blive overrasket over. at der så er extra udstyr osv der skal regnes med er jeg godt klar over, men det giver jo ingen mening at side at gætte på hvor meget det vejen, når vi ikke ved hvad der er i båden. så det kan spørger nok bedre selv vurdere når han ser hvad der er af udstyr i båden. nu ved han hvad båden vejer i sig selv.

med hensyn til motor var det en taste fejl fra min side. skulle ha stået 2 kg pr. hk ca hvilken er en ok regel for de mindre 2-takt motore. men hvis det er en 8 hk vejer den nok 22-25 kg ca.

hvis traileren 450 kg og har en lasteevne på 350 kg så er der ca 125 kg til udstyr

• #11   23. jun 2015 Jimmi man kan ikke regne med hvad både vejer udfra hvad de er opgivet til fra fabrikken. Specielt ældre er blevet tungere.. Dertil kommer anker , brændstof , kaleche, batteri osv osv alt vejer. smiley

• #12   23. jun 2015 michael j. hvis du læser hvad jeg skriver. så skriver jeg jo også at extra udstyr skal regnes oven i, men da ingen af os ved hvad der er af udstyr i den. bliver det jo kun rent gætteri, med hensyn til hvad den vejen. nu ved han præcist hvad båden vejer uden noget udstyr i og så har han da et bedre udgangspunkt til at bedømme vægten samlet.

bare at gætte på hvad sætte vejer uden at vide hvad der er i båden er jo umuligt, der kan jo ligge en baby ellefant eller andre hverdags ting i den smiley

• #13   23. jun 2015 Er der ikke en foderstof forretning i nærheden så du kan køre den på brovægten?

Hvis du må trække 450kg ubremset skal du trække 150kg fra til traileren, så er der 300kg tilbage til båd, motor, benzin, batteri, udstyr osv. Det er på grænsen men måske lige indenfor

Vægten er svær at gætte, men udfra billedet ser fjedrene da ud til at være godt i bund på traileren. Båden er for øvrigt også ret langt tilbage ifht akslen, tror ikke der er meget kugletryk på den som den står der?

Men hvis båd og pris ellers ser fornuftig ud, kan du jo købe sættet som det står og skifte til en bremset trailer bagefter. Traileren som den står der vil sikkert kunne sælges for omkring 3000 hvis der er plader på.

• Nicolaj H
    Nicolaj H Tilmeldt:
    aug 2013

#14   23. jun 2015 Prisen 17.000kr i følger sælger. Men det bliver ikke handels pris hvis det bliver aktuel

Kommentér på:
Vægt

Annonce