{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.330 visninger | Oprettet:

Problemer med tomgang og motor. {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har lige købt mig en gummibåd med en ældre evinrude 6hk motor. Jeg var ude og prøve den igår.
Fin afvide, at motoren ikke har været udenom sejle siden sidste sommer.
Motoren kan ikke stå i tomgang. Efter 30min sejlads, var det somom, at motoren "døde". Den kunne godt sejle videre, men en del af "kræften" forsvandt. Jeg ved ikke hvad der kan være galt? Er der evt. nogen som har nogle bud på hvad der kan være galt? Mvh. Tobias smiley

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Problemer med tomgang og motor.
  • #2   13. jun 2015 Som Jens S skriver, har lige haft de samme problemer med en 4 hk ( godt nok en 4 takts ), tog karbu af og skilte alt der kunne skilles, den så egentlig fin og ren ud, men efter ca. 30 gange i mit lille hjemme ultralyds bad ( ca 8 minutter pr. gang ) så jeg beviset på at den IKKE var ren, hele bunden i karet var dækket af et meget fint lag skidt ( ja ja meget af det kom nok fra ydersiden, men alligevel ) købte så alle nye dysser samt luftskrue så den blev lavet om til en 5 hk ( pris ca. 500 ).
    Den kører som en drøm efter denne omgang, samtidig foretog jeg et komplet service tjek af alt, også en komp test, samt olie/impeller/benz filter skift.
    Jeg skal kun bruge den til nød motor, men den skal sgu være iorden, og hvis den er den eneste motor man har ... ja så er det 100 % tillid man skal have til den.... god arbejdslyst....

Kommentér på:
Problemer med tomgang og motor.

Annonce