3.0 Mercruiser - Mangel på strøm {{forumTopicSubject}}
Hej
Min 3.0 mercruiser fra 1997 har problemer med strømmen.
Ud af ingenting forsvinder alt strøm fra båden totalt, også selv om batteriet 2 sekunder før havde 12volt på voltmeteret, og båden lader 13.5/14 volt med motoren tændt. Sidst rystede vi ved et tilfælde batteriet og vupti, så var der strøm på igen. Hvad kan det være? vi har checket + / - og stelforbindelsen, det sidder stramt, og som det skal..
Er det bare et nyt batteri?
I samme forbindelse vil jeg gerne høre, temperaturen på motoren falder og stiger enormt meget i følge temperaturmåleren. Den har lige været igennem impeller service ved mekaniker, med nyt impellerkit.
Når temperaturen stiger, og man slipper gassen og så sætter gas på igen falder temperaturen drastisk. som om trykket på impelleren kommer tilbage. Har jeg ret eller hvad kan det være?
Mvh
nov 2008
Følger: 4 Følgere: 91 Både: 3 Emner: 27 Svar: 285
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.066
Træk et nyt stelkabel i 50kvadrat fra batteri til motor.
Kontroller motorstikket som går op til instrumentbordet.
aug 2005
Følger: 7 Følgere: 9 Både: 5 Emner: 26 Svar: 872
Hvis det er målt på et instrument i båden, så kan det sagtens bare være en løs forbindelse som Rolf skriver.
Mht. temperaturen der kører op og ned - det kan måske være luft i kølesystemet?
maj 2012
Følger: 1 Både: 1 Svar: 15
jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Motoren har grundet sin alder lidt smørings olie på alle dele og lidt over det hele, kan det være det som laver rod i forbindelsen? Skal den have en god rensning eller er det i sidste ende mere til skade end gavn?
Hvordan kan luft i kølesystemet gøre at måleren flyver fra 110 grader F til 220 og så ned igen når gassen slippes og gives igen?
Tak for hjælpen
maj 2012
nu kender jeg ikke så meget til 1 mercruiser motor men er du sikker på den er tæt ?
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.066
jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Hvordan fjener jeg evt luft i kølesystemet? har lige fået skiftet impeller ved profressionel mekaniker, så antager da de har gjort det.. De får den tilbage i hovedet på mandag.
maj 2012
3.0 Mercruiser - Mangel på strøm