Mercruiser 5.0 sætter ud efter 30 min march fart. {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg har en mercruiser 5.0 cab. Som sætter ud når den har sejlet med planene fart i ca 30-40 min. Den hakker og sprutter i cab. Kan kun lige holde sig igang, når problemet opstår. Jeg var sikker på at det var noget med benzin. Men har prøvet alt her. Har sat en pærer ind over benzin pumpen, så jeg kan se om der var noget i loopen der fik strømmen til pumpen til at slå fra. Men det virker som det skal. Og pumpen er også skiftet. Jeg er sikker på det er noget med tændingen at gøre men ved ikke hvad.
Glemte at sige, når den har hakket og spruttet i tomgang i ca 10-15 min, så kommer den igen, og kører helt fint. Så gir jeg gas igen og planenr i ca 5 min og så opstår problemet igen. Osv. Osv.
Nogle der kan fortælle hva det er????
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Det kan også være noget helt andet,,,,
Få taget nogle fine billeder af din båd, med en masse detaljer. Og husk at ligge mobilen ned på siden så billeder er bredt istedet for højt . Og få den oprettet med en god beskrivelse. Så er det nemmere at se hvad du har.
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 113
maj 2008
Følgere: 46 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.039
Mit bedste gæt er tændspole.....
nov 2018
Følger: 13 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 1
Har tænkt lidt på rotor og dæksel. Især når den skyder op ad kaburator. Men syns det er underligt, at fejlen så forsvinder igen efter lidt tid i tomgang.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Har du haft låget af strømfordeler og kigget?
Og når du så har låget af så gør det og rotor grundig rent. Der kan også være revner i strømfordelerdækslet. Rotorspids og de indvendige poler i dæksel kan også være brændte, i sådanne tilfælde bør du nok skifte delene.
Tag nogle billeder, og smid dem i et album, så vi kan se delene.
Mercruiser 5.0 sætter ud efter 30 min march fart.