{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.305 visninger | Oprettet:

Glasfiber plade uden sandwich materiale hvor tyk? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens hvis jeg skal lave en glasfiber plade på ca. 1,5-2 kvm i ren glasfiber uden sandwich materiale

Hvor tyk skal den så være hvis den skal kunne tåle man går på den? Uden den giver sig helt vildt?
Hvor mange lag og hvilken vægt?

Har i nogen erfaringer?

Det skal være til en fiskeplatform på båden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glasfiber plade uden sandwich materiale hvor tyk?
  • #1   27. jun 2020 Tror du ikke den vil blive meget tung ! ! ! tænker at bare der den skal sættes på skal godt nok være stærkt,vil nok vælge en anden måde at støbe den på, hvordan vil du sætten den på båden ? med stiver der går op eller beslag under, der bliver en kæmpe belastning der den sættes på, hvis du går ud på kanten og står, så vil helt klart vælge en konstruktion der er med skum/plade i som bliver så let som overhoved muligt.
    Også hvis man tænker på røven bliver tung = måske underlige sejl egenskaber...
    Tænk også på de KÆMPE fisk den skal bære smiley smiley smiley

• #2   27. jun 2020 Den vil blive lagt i en plan plade som går helt ud til skroget i 3 sider og så på den sidste side vil der komme en lodret væg.

Det er måske ikke utænkeligt at der skal være en vinkelret kant 2-3 steder på undersiden som stiver den lidt af...

Jeg vil ikke have træ og skum i. Der var træ under det der er der nu og det er smask råddent og i den tidligere båd var det skum det var fuld af vand

Med hensyn til sejlegenskaberne hvis ellers bare den er lige tung i begge sider går det vel ikke helt galt

• #3   27. jun 2020 Den træplade som var i bænken har været 18-16 mm tyk og så med glasfiber uden på, så tænker ikke der er nødvendigt at der er 2 cm glasfiber i tykkelsen måske en god cm og så med nogle vinkelrette krager på bagsiden

• #4   28. jun 2020 ta`nogle billeder af det hele imens du piller og fabrikerer, syntes det har været oppe før at nogle vil bygge en platform, så det ville være et godt opslagsværk for andre .... også de ups der kommer undervejs, så folk ikke laver samme ups...
    Held og lykke med projektet.

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 197
    #5   28. jun 2020 Hej
    jeg har lavet dem i alu dørkplade med et par vinkelstykker under, filt på og de vejer nul og niks.
    hvis du vil lave det i ren glasfiber så støb et par vinkler med ind, så burde det blive rimelig stabilt.. men brug alu vinkler, de vejer intet.

• #6   28. jun 2020 Hans H
    Vinklerne vil jeg lave i glasfiber også

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

#7   28. jun 2020 ja det kan man vel også godt.. smiley
    nu er jeg metal mand og har alt til indkøbspris eller gratis, derfor jeg laver det i alu.. smiley

• #8   28. jun 2020 Hans H
    Ja det også en fin løsning men det ville jeg også gøre på en alu jolle men nu er min glasfiber og derfor vil jeg fortsætte med dette da man så kan undgå at skrue eller nitte noget sammen

• hans H
    hans H Tilmeldt:
    jun 2019

#9   1. jul 2020 jeg har lavet det i glasfiber både , der virker det også fint.. smiley

men forstår godt du vil lave det i fiber.. smiley

Kommentér på:
Glasfiber plade uden sandwich materiale hvor tyk?

Annonce