1.305 visninger
|
Oprettet:
Glasfiber plade uden sandwich materiale hvor tyk? {{forumTopicSubject}}
Hej folkens hvis jeg skal lave en glasfiber plade på ca. 1,5-2 kvm i ren glasfiber uden sandwich materiale
Hvor tyk skal den så være hvis den skal kunne tåle man går på den? Uden den giver sig helt vildt?
Hvor mange lag og hvilken vægt?
Har i nogen erfaringer?
Det skal være til en fiskeplatform på båden
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Også hvis man tænker på røven bliver tung = måske underlige sejl egenskaber...
Tænk også på de KÆMPE fisk den skal bære
aug 2016
Følger: 2 Følgere: 282 Både: 5 Emner: 60 Svar: 399
Det er måske ikke utænkeligt at der skal være en vinkelret kant 2-3 steder på undersiden som stiver den lidt af...
Jeg vil ikke have træ og skum i. Der var træ under det der er der nu og det er smask råddent og i den tidligere båd var det skum det var fuld af vand
Med hensyn til sejlegenskaberne hvis ellers bare den er lige tung i begge sider går det vel ikke helt galt
aug 2016
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.188
Held og lykke med projektet.
jun 2019
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 197
jeg har lavet dem i alu dørkplade med et par vinkelstykker under, filt på og de vejer nul og niks.
hvis du vil lave det i ren glasfiber så støb et par vinkler med ind, så burde det blive rimelig stabilt.. men brug alu vinkler, de vejer intet.
aug 2016
Vinklerne vil jeg lave i glasfiber også
jun 2019
nu er jeg metal mand og har alt til indkøbspris eller gratis, derfor jeg laver det i alu..
aug 2016
Ja det også en fin løsning men det ville jeg også gøre på en alu jolle men nu er min glasfiber og derfor vil jeg fortsætte med dette da man så kan undgå at skrue eller nitte noget sammen
jun 2019
men forstår godt du vil lave det i fiber..
Glasfiber plade uden sandwich materiale hvor tyk?