Valg af 1 akslet båd trailer uden bremser. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er på udkig efter en bådtrailer og den skal primært bruges til min 14 fods damjolle (glasfiberjolle med dam og 1 cylindret Marstal indenbords motor, med en stråkøl der nok giver lidt dybere dybgang end for de fleste damjoller, skal nok også have sejl og mast på den senere). Så en 1 akslet trailer uden bremser vil være OK. Dog vil jeg helst have en 750 Kg udgave da det giver størst fleksibilitet hvis der kommer en anden båd ind over senere.
Umiddelbart ser et ud til der er tre fabrikater, Brenderup, Variant og Neptun (måske også andre...)
Jeg har haft et par alm Variant trailere og været ret OK tilfreds med deres opbygning osv.
Så det tæller jo lidt med! Men omvendt er det jo andre parametre der tæller på en bådtrailer.
Nogen der har gode råd og evt erfaringer de vil komme med?
Slutteligt betyder prisen jo noget....
Så er der gode råd m hvor man kan få noget ordentligt rabat.....
MVH Jens
maj 2006
Følger: 61 Følgere: 101 Både: 5 Emner: 14 Svar: 1.468
Jeg sværger til Brenderup de er lidt dyrere men du får hvad du betaler for
jeg har en ven som købte en ny billig trailer Variant uden super ruller og jeg tror han sparere 1500 måske 2000 men i dag kan han godt se at det var forkert at være fedtet for det er skide besværligt at tage båden op og ned når man er alene
fordi rullerne er sparet væk.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
maj 2006
mar 2007
mar 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Så jeg er ret sikker på den holder sig under 500 Kg.
Vil gerne undgå bremserne hvis det passer vægtgrænse mæssigt.
Dels koster det i indkøb, men der er også mere vedligeholdelse af dem løbende.
Måske jeg skulle prøve at få den på en trailer og smutte omkring en vægt først...
Nogen der ved hvad en tur på vægten koster??
Er rullerne gode på Brenderup?
Har noteret at de billige ruller ikke er vildt gode hos Variant, men at de også har gode ruller...
Og hvad med Neptun, er rullerne her gode??
MVH Jens
mar 2007
mar 2015
Min boogie trailer er også på 750 kg total.
Men det må jeg lige checke.
MVH Jens
mar 2014
Følger: 4 Følgere: 75 Både: 1 Emner: 19 Svar: 1.379
Trailer rammen virker ok, er dog lidt "spinkel" i forhold til tilsvarende med bremser, men ok at køre med
Stævnstøtten er konstrueret uheldigt, der er en lang stang fra støtten op til gummi-V'et hvor båden lægger an. Spillet er monteret på denne stang, det betyder at man "mister" 30-40cm i bådlængde i forhold til de trailere hvor spillet sidder på selve stævnstøtten og V-et er længere fremme. Se evt billeder for uddybning
Bundrullerne var noget hø, de sporede dårligt og var lavet af sprøjtestøbt plast og ikke massivt gummi. Og selvom min Jofa vejer væsentligt under de 600kg traileren er mærket til, deformerede den bundrullerne efter 1-2 mdr. Jeg endte med at købe kvalitets variant ruller, men det var jo så 500 ekstra...
mar 2015
Men hvad med rullerne på Brenderup og Neptun, er de gode?
Min damjolle kommer jo nok til at tilbringe vinteren på traileren......
Plus dan jo skal kunne tages af og på rimelig let.
MVH Jens
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 2 Svar: 8
spillet der medfølger er lavet i blik (gik i stykker under første ophaling)
rullerne kan bruges men vil jeg skifte dem til nogle kvalitets superruller iløbet af næste år. skulle jeg vælge om vil jeg overveje enten variant eller en tysk kvalitet trailer såsom humbaur.
mar 2015
Nakke... Måske der skal arbejdes på et køb af en trailer med en inkluderet udskiftning til bedre ruller fra starten af....
Og med et spil der alligevel skal skiftes på Neptun må de komme lang ned i rækkerne....
Jeg har ikke hørt meget om erfaringerne med Brenderups trailere.... Nogen der kan og vil byde ind med noget her??
Mvh Jens
aug 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 2 Svar: 8
maj 2006
Jeg har i gennem de sidste 30 år haft 4 forskellige trailer både og de har alle stået på en Brenderup så jeg kan kun varmt anbefale denne
Valg af 1 akslet båd trailer uden bremser.